خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

انگیزه را از صادر کنندگان نگیرید

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۳۴۴

استاندار فارس با بیان اینکه برای هر نوع تولید باید بازار مصرفی تعریف شود، گفت: در صادرات داخلی و خارجی باید به الزامات مبدا و مقصد توجه داشت و این حداقل اقدامی است که در جذب رضایت مشتری مهم است و صادرات با رعایت استانداردها ارتباط دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات افزود: قیمت کالا از چند متغیر مختلف تعیین می شود که ما در برخی متغیر ها دارای مزیت نسبی هستیم اما در بخش حمل و نقل مشکلاتی داریم که باید با روش های مختلف دریایی، زمینی و ریلی در رفع این مشکلات بهره گیری کنیم.

 نماینده عالی دولت در استان رفع مشکلات در انتقال نقدینگی را از جمله اهداف در رفع موانع صادرات عنوان کرد و گفت: به راهکارهایی نیاز داریم که  با همکاری بخش خصوصی طرح و اجرا شود و ما باید تلاش کنیم تا  انگیزه را از صادر کنندگان نگیریم.

 رحیمی در ادامه ایجاد سیاست‌های تشویقی در افزایش صادرات  و کاهش مقررات دست و پا گیر را از مهمترین راهکارهای پیش رو برای جهش در این بخش دانست خاطر نشان کرد: در صادرات باید به سیاست های کلان کشور و تکیه بر قانون دقت کنیم.

 استاندار فارس گفت: انتظار داریم تا فعالیت بیشتری در شناسایی بازار کشورهای همسایه انجام شود و ما در این راستا از حدود اختیارات خود برای حمایت از صادرکنندگان بهره گیری می کنیم. 

 وی با ابراز امیدواری برای اصلاح تعرفه های صادراتی فعالیت نمایشگاه‌ها را در معرفی کالا مهم تلقی کرد و افزود: معرفی کالا باید منجر به تقاضای موثر شود.

 رحیمی در پایان خواستار بهره گیری از بازار سرمایه در جذب سرمایه گذاری و جهش تولید برای استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز