خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کارآفرینی اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد:

لزوم تغییر نگاه مدیران کسب و کارها به توان شرکت های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۲۷۷

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: در دوران شیوع و مقابله با بیماری کرونا شرکت های دانش بنیان عملکرد خوبی داشتند که در بعد از این دوران نیز مدیران بنگاه ها و کسب و کارها باید نسبت به استفاده از توان شرکت های دانش بنیان دیدگاه متفاوت و مثبتی داشته باشند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس امید ماهرانی در جلسه کمیسیون کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان این اتاق که به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد، بیان کرد: یکی از مهمترین تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد مردم بود که اقتصاد ایران به دلیل وابستگی به نفت و تحریم‌های بین‌المللی آسیب‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد.

ماهرانی با بیان اینکه در دوران مقابله با کرونا هرگونه حمایت از کسب ‌و کارها و مردم باید با سیاست گذاری کنترل شیوع این بیماری دنبال شود، افزود: بخش دولتی حمایت‌ها و بخش خصوصی راهکارهای عملیاتی برای عبور با کمترین آسیب از دوران کرونا را اعلام کردند که امید است این برنامه‌ها مورد بهره برداری کاربردی و صحیح قرار گیرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: مدیران بنگاه‌ها و کسب و کارها باید نسبت به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان دیدگاه متفاوت و مثبتی در دوران پساکرونا داشته باشند.

ماهرانی خاطرنشان کرد: برنامه دولت در سال جهش تولید و محوریت قرار دادن شرکت‌های دانش بنیان و خدمات فنی مهندسی در بحث صادرات است که مشوق‌های خوبی هم قرار داده و ما دراتاق بازرگانی فارس نیز برنامه‌های آموزشی در این زمینه برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در سال جهش تولید باید موجب افزایش صادرات استان شود، لذا شرکت‌های استان باید در این زمینه برنامه ریزی منسجم و اهتمام ویژه داشته باشند.

ماهرانی همچنین با تقدیر از عملکرد شرکت‌های دانش بنیان استان در دوران مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: از دیگر محورهای فعالیت امسال ما اجرایی کردن ارتباط بین صنعت و محصولات و دانش شرکت‌های دانش بنیان استان است. 

وی افزود: رتبه شاخص فناوری شرکت‌های دانش بنیان ایران در سال 3013 در رتبه 113 و در حال حاضر با 48 پله صعود در رتبه 65 قرار دارد که این آمار افتخار آفرین نشان دهنده فعالیت‌های علمی مثبت و کارهای خوب و ارزشمند در حوزه دانش بنیان در کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز