خبرگزاری کار ایران

رحیمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

۹هزار و ۶۲۶ خانوار استان قم تحت پوشش بیمه روستاییان و کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۱۴۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم، گفت: از بین حدود ۱۸ هزار و ۸۲۹ خانواده، حدود ۹ هزار و ۶۲۶ خانوار، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی رحیمی، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹، در نشستی خبری بمناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اظهار داشت: این صندوق یکی از دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که افراد واجد شرایط را با حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن، تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی در خصوص شرایط افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: برخی افراد تحت پوشش این صندوق بیمه ای، بعلت سکونت شان در روستاها یا شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت، تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند که البته این مهم، با تأیید شورای شهر یا شورای روستا مبنی بر سکونت شان در همان منطقه، قابل قبول است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم، افزود: برخی افراد هم بخاطر نوع شغل خود، تحت پوشش این صندوق بیمه ای قرار می گیرند که از جمله این مشاغل، کشاورزی با تأیید سازمان جهاد کشاورزی است؛ همچنین قالیبافان با تأییدیه اتحادیه خود می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند؛ دامداری و زنبورداری هم از جمله مشاغل تحت پوشش این بیمه است.

وی با بیان این که هزینه بیمه برای یک نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان برای مدت یک سال است، خاطرنشان کرد: دو برابر این هزینه را دولت پرداخت کرده و به طور کلی فقط یک سوم مبلغ بیمه برای هر فرد باید از سوی بیمه شونده پرداخت شود.

رحیمی یادآور شد: در کنار موضوع پرداخت حق بیمه سالیانه، خود صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز تعهداتی از جمله پرداخت حقوق بازنشستگی، حقوق از کار افتادگی ناشی از کار یا غیر ناشی از کار، مستمری فوت افراد سرپرست خانوار به اعضای خانواده است؛ البته برخی از این پرداخت ها از جمله حقوق ازکارافتادگی غیر ناشی از کار، به شرطی است که بیمه شونده حداقل یکسال حق بیمه پرداخت کرده باشد.

وی گفت: یک فرد ۱۸ ساله تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بعد از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه سالیانه، حقوق کامل را از این صندوق به صورت ماهیانه دریافت خواهد کرد از سوی دیگر افرادی که با ۵۰سال سن برای اولین بار به این صندوق مراجعه و تحت پوشش قرار می گیرند، با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه یعنی تا سن ۶۵ سالگی، ۵ سال سابقه هدیه از طرف صندوق دریافت و با ۲۰ سال سابقه بازنشست خواهند شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم، در ادامه سخنان خود با بیان این که در استان قم حدود ۳۰۰ روستا وجود دارد که از این تعداد در حدود ۲۳۰ روستا، هم اکنون سکونت وجود دارد، گفت: جامعه هدف این صندوق بیمه ای در استان قم، ۱۸ هزار و ۸۲۹ خانواده هستند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۲۶ خانوار یعنی حدود ۵۱درصد از جامعه هدف، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم قرار گرفته اند.

وی افزود: ۸۸۵ خانواده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و کشاورزان استان قم در حال حاضر از حقوق مستمری فوت سرپرست خانوار بهره مند هستند و همچنین ۴۴۶ خانوار هم از حقوق بازنشستگی سرپرست خانواده استفاده می کنند؛ همچنین ۷۰ خانوار نیز از حقوق از کار افتادگی سرپرست خانواده خود بهره می برند.

رحیمی اضافه کرد: البته افرادی تحت شمول حقوق ازکار افتادگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار میگیرند که یا از کارافتادگی شان بعلت حوادث ناشی از کار باشد که در این صورت حتی یک روز پس از اولین روز از بیمه شدن این امکان برای شان وجود دارد یا این که بعلت غیر از حوادث ناشی از کار باشد که در این صورت باید حداقل یک سال از پرداخت حق بیمه شان گذشته باشد.

وی افزود: همچنین حقوق مستمری به خانواده هایی پرداخت می شود که سرپرست شان بعد از حداقل یک سال از پرداخت حق بیمه فوت شده باشد که در این صورت افراد تحت تکفل آن متوفی، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم، یادآور شد: این صندوق بیمه ای درمان مستقیم ندارد اما در عین حال افراد تحت پوشش این بیمه می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز