خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان خبر داد:

دستگیری 28 شکارچی غیر مجاز در استان/ پایش 23 نقطه از سواحل استان بصورت ماهانه

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۰۴۴

مدیر کل حفاظت حیط زیست هرمزگان عنوان کرد: در دو ماه اخیر 28 شکارچی غیر مجاز در استان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند که از این متهمان 14 قبضه اسلحه مجاز و 10 اسلحه غیر مجاز جنگی کشف شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حبیب مسیحی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: هفته محیط زیست از ۱۷ تا ۲۳ خرداد است که در این هفته برنامه هایی در جهت بزرگداشت این روز از طریق معاونت این سازمان انجام می شود.

وی در خصوص اهداف اصلی سازمان محیط زیست، بیان کرد: اولویت ما حفظ منابع سرزمین وحفظ مناطق تحت مدیریت در استان است که حفظ دو اکوسیستم حساس خشکی و دریا در راس آنها قرار دارد.

مدیر کل محیط زیست استان هرمزگان در خصوص فعالیت های انجام شده این سازمان،ادامه داد: همکاران ما در سال گذشته 5 هزار و 500 پایش در سطح استان و در دو بخش منابع انسانی و منابع طبیعی انجام داده اند که این میزان فعالیت با توجه به کمبود نیرو در این ارگان بسیار قابل توجه است.

مسیحی افزود: در دو ماه اخیر 28 شکارچی غیر مجاز در استان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند که از این متهمان 14 قبضه اسلحه مجاز و 10 اسلحه غیر مجاز جنگی کشف شد.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت پایش زباله ها برای جلوگیری از خسارت های زیستی گفت: در سال 98 بالغ بر 107  واحد صنعتی را به طور مستمر پایش شد و موفق به تاسیس 6 کارگاه مدیریت پسماند در استان شده ایم و در این امر همواره در کنار شهرداری ها فعال بوده ایم.

مدیر کل محیط زیست استان عنوان کرد:  در حال حاضر 14 جایگاه پسماند در شهر های بزرگ در حال ارزیابی هستند که نتیجه این پایش ها نگران کننده است  زیرا بسیاری از آن ها وضعیت خوبی ندارند و بسیاری از زباله های بیمارستانی بدون رعایت اصول دفن می شوند.

دستگیری 28 شکارچی غیر مجاز در استان/ پایش 23 نقطه از سواحل استان بصورت ماهانه

مسیحی در خصوص آتش سوزی های دو ماه اخیر، تصریح کرد: در دو ماهه اخیر شاهد 4 مورد آتش سوزی بودیم که نزدیک به 25 هکتار را سوزاند که با حمایت گروه های کوهنوردی، سازمان های مردم نهاد و آتش نشانی و فرمانداری موفق به مهار آتش سوزی ها در زمان کوتاهی شدیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سواحل استان هرمزگان در 23 نقطه به صورت ماهانه پایش می شوند و در صورت دیدن آلودگی بیش از حد مجاز،هشدار های لازم اعلام می شود.در سال گذشته موضوع مدیریت پساب بندرعباس شروع شد و قرار است پساب بندرعباس خریداری شود و پس از شیرین سازی به صنایع فروخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز