خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خبرداد؛

خسارت میلیاردی کرونا به مطبوعات قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۷۸

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از خسارت چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریالی کرونا به مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد رستمی با اعلام این خبر گفت: از این میزان سه میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز به رسانه‌های مکتوب آسیب زده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: تعطیلی فعالیت مطبوعات چاپی که از اول اسفند ۹۸ آغاز و تا ۲۳ فروردین سال جاری بر اساس مصوبه ستاد مرکزی مقابله با کرونا ادامه داشت که موجب خسارت‌های جدی به مطبوعات و نشریات مکتوب استان قزوین شد.

رستمی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ خبرنگار در سطح استان قزوین یادآورشد: مطبوعات و رسانه‌های جمعی این استان نیز متاثر از فضای کرونا و کاهش برنامه‌های پوششی و توقف فعالیت روزنامه‌ها با تعطیلی اجباری مشکلات مضاعفی را تجربه کردند.

وی با اشاره به تسهیلات و حمایت دولت برای اصحاب فرهنگ و هنر متضرر از شیوع ویروس کرونا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه‌ای برای ثبت‌نام و گزارش خسارات وارد شده توسط صنوف مختلف فرهنگی و هنری اعلام کرد که طی این مدت ۱۴ مورد پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و ۱۶ مورد رسانه مکتوب استان ثبت نام کردند.

این مسئول با بیان اینکه ۸۵ نفر از خبرنگاران قزوینی عضو صندوق  اعتباری هنر هستند، تصریح کرد: خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر این استان که عضو صندوق هنر بودند توانستند از معافیت پرداخت سه ماهه حق بیمه  استفاده کنند .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز کرد : امیدواریم بخشی از خسارت‌های وارده به مطبوعات و خبرگزاری‌های استان و پایگاه‌های خبری با تمهیدات  لازم جبران شود.

رستمی تاکید کرد: از اواخر اردیبهشت ماه صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه این استان برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا معرفی شدند.

در استان قزوین ۵۶ نشریه استانی، ۶۵ نشریه سراسری و ۱۶ خبرگزاری مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز