خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راه کردستان خبر داد:

مسدود شدن محور سنندج - دیواندره

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۷۱

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان از مسدود شدن محور سنندج - دیواندره به مدت سه روز خبر داد.

به گزارش ایلنا، جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: محور سنندج - دیواندره به علت اجرای عملیات عمرانی جاده‌ای از امروز به مدت سه روز مسدود شد.

سرهنگ حمید عبدالملکی افزود: محور سنندج - دیواندره به علت اجرای عملیات عمرانی و نصب پل، از ساعت هشت صبح تا ۲۰ (هشت شب) روز‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه جاری مسدود است.

سرهنگ عبدالملکی گفت: محور دهگلان - حسین آباد به عنوان محور جایگزین برای تردد در این مسیر اعلام شده و رانندگان وسایل نقلیه به منظور تسهیل در تردد عبور و مرور و جلوگیری از هرگونه گره ترافیکی با عوامل پلیس راه و راهداری همکاری کنند.

محمدراشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری مدیرکل راهدری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز گفت: این انسداد به علت نصب تیر‌های فلزی پل قصاب‌خان واقع در گردنه ماموخ محور سنندج - دیواندره انجام می‌شود تا شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در امتداد طرح کریدور شمال جنوب عملیات خود را اجرا کند.

حدود ۳۲۰ کیلومتر از یک هزار و ۴۸۲ کیلومتر کریدور شمال - جنوب کشور در کردستان واقع شده که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار احداث و زیر بار ترافیک رفته که عملیات اجرایی ساخت این کریدور در قطعات مختلف در حال اجرا است.

یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول ۴۹ کیلومتر بود که ۳۸ کیلومتراز آن زیر بار ترافیک رفته و در مجموع هم اکنون کل طرح از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است.

قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج - دیواندر واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره برداری کامل از آن تاثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیر‌های پر حادثه است، ارتقا خواهد یافت.

وزارت راه و شهرسازی تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت قطعه پنج هزینه کرده و اتمام پروژه نیاز به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر دارد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری است.

۳۰۵ کیلومتر از کل راه‌های بین‌شهری استان بزرگراه، ۳۰۳ کیلومتر آن با مشخصات جاده اصلی و ۴۰۰ کیلومتر آن راه‌های فرعی و عریض، راه‌های فرعی درجه یک و ۲ هر کدام به ترتیب ۴۴۶ و ۴۰۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز