خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی استان:

۲۰۰ هکتار از مراتع قزوین در آتش سوخت / وقوع اغلب آتش‌سوزی‌ها در بوئین زهرا

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۱۶

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فقره آتش سوزی در استان قزوین رخ داده که منجر به سوختن ۲۰۰ هکتار از اراضی و مراتع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر اسداللهی در جلسه پیشگیری از حریق مراتع و اراضی در دادسرای قزوین، اظهار کرد: طی این آتش سوزی‌ها نزدیک به ۲۰۰ هکتار مستثنیات مردم و ۱۷ هکتار از اراضی ملی در آتش سوخته است.

 مدیر کل منابع طبیعی استان اضافه کرد: این آتش سوزی‌ها به لحاظ بی دقتی کشاورزان اتفاق می‌افتد چون بسیاری از کشاورزان و بهره برداران برای حفاظت از باغ‌ها و اراضی خود دقت لازم را ندارند.

اسداللهی ادامه داد: امسال محوریت اطفای حریق به لحاظ بارش و انباشت علوفه در مراتع حتی در مستثنیات با محوریت جوامع محلی صورت می‌گیرد و با بخشداران هماهنگی انجام شده و به دهیاران نیز ابلاغ صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۰ تا ۱۲ گروه اطفای حریق محلی در استان تشکیل شده و آموزش به روستاییان، کشاورزان، بهره برداران و چوپانان در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: بیشتر این آتش سوزی‌ها در چند روز گذشته در شهرستان بویین زهرا اتفاق افتاده است و حضور پررنگ جوامع محلی را در خاموش کردن این آتش سوزی‌ها شاهد بوده ایم.

مدیر کل منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع استان، دیده بان در مناطق پیش بینی کرده‌ایم که گزارش اولیه حریق را داشته باشیم و سایر دستگاه‌ها نیز برای کمک به ما قول مساعد داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز