خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان خبر داد:

بازگشایی یک سوم واحدهای اقامتی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۱۵

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یک‌ سوم از مجموع واحدهای اقامتی مجوزدار در سطح استان که پیش از این به خاطر بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا تعطیل شده بودند فعال شده و هم‌ اینک در حال خدمت ‌رسانی به متقاضیان هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این باره افزود: تاکنون در این چارچوب ۵۸۹ واحد از مجموع هزار و ۶۸۴ هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر موجود در خراسان رضوی، بازگشایی شده اما بقیه آنها هنوز وارد عرصه فعالیت نشده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۸۹ واحد اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر مجوزدار از ۱۱ خرداد ماه جاری با توجه به سه روز تعطیلات رسمی فعالیت خود را در خراسان رضوی از سر گرفتند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی اظهار کرد: این تعداد واحد اقامتی رسمی ظرف روزهای ۱۱ تا ۱۶ خرداد ماه جاری میزبان ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر مسافر بودند.

وی افزود: در پی بازگشایی یک سوم هتلها، هتل ‌آپارتمانها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه مسافرهای خراسان رضوی ظرف روزهای اخیر در مجموع حدود ۱۳ درصد گنجایش آنها تکمیل شد.

بیدخوری تصریح کرد: میانگین تعداد مسافرانی که ظرف پنج روز اخیر در واحدهای اقامتی خراسان رضوی مقیم شدند به شش هزار و ۶۷۸ نفر در هر روز رسید.

وی افزود: ۷۹ هتل، ۱۰۵ هتل‌آپارتمان، ۱۲۸ مهمانپذیر، ۱۸۸ خانه مسافر و ۸۹ اقامتگاه بومگردی هم‌اینک در مشهد فعالیت دارند و در چرخه خدمت به مسافران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز