خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه:

100هکتار از اراضی کرمانشاه در 2 ماه به باغ و ویلا تبدیل شد/ سوء مدیریت در حادثه شهرک فدک

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۸۷۰

دادستان کرمانشاه گفت: طی دو ماهه گذشته 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده اند که با ورود جهاد کشاورزی 450 فقره ساخت و ساز انجام شده در این 100 هکتار تخریب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، با تاکید بر ورود جدی‌تر دستگاه های متولی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار کرد: متاسفانه تصور غلطی بین دستگاه های متولی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی وجود دارد که در برخورد با چنین تغییر کاربری هایی دادسرا باید پیشران آنها باشد. 

وی تصریح کرد: دستگاه ها مکلفند در این زمینه وظیفه قانونی خود را انجام دهند و در قانون صریحا عنوان شده این اختیار را دارند که برخورد داشته باشند. 

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: اگر هم در راستای اجرای این وظیفه قانونی، حمایت قضایی لازم باشد، از آنها حمایت های کافی را خواهیم داشت. 

وی اعلام کرد: طی دو ماهه گذشته 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده اند که با ورود جهاد کشاورزی 450 فقره ساخت و ساز انجام شده در این 100 هکتار تخریب شدند. 

کرمی افزود: در برخوردی که جهاد کشاورزی با متخلفین داشت، عده ای از آنها معترض شدند و در رابطه ما حمایت‌های کافی را از این دستگاه داشتیم و اگر هم جرمی اتفاق افتاده بود، دادسرا آن را پیگیری کرد. 

وی عنوان کرد: در بحث حادثه شهرک فدک هر چند که سوء مدیریت اجرائیات را شاهد بودیم و این پرونده در جای خود رسیدگی می‌شود، اما مانع اجرای وظایف دستگاه های متولی هم نباید شود. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های متولی در این حوزه با قاطعیت پیش بروند و دستگاه قضایی هم حامی آنها خواهد بود. 

وی در ادامه به مسدود کردن 65حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال هم اشاره کرد و گفت: در بحث مجوز گلخانه ها هم باید ببینیم طی پنج سال اخیر چه تعداد مجوز صادر شده و چه تعداد از آنها اکنون فعال هستند، چراکه بسیاری از این مجوزها در زمین های با ارزش تجاری بالا گرفته می شوند، درحالی که یک بادمجان هم از آن بیرون نمی آید و ساخت و سازهای دیگری در آن انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز