خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

برداشت بیش از ۶ هزار تن گیلاس از باغات نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۶۵۴

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از برداشت بیش از ۶ هزار تن میوه گیلاس از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در این باره گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۶ هزار و ۴٠٠ تن گیلاس از سطح باغات نیشابور برداشت شود در پنج رقم گیلاس سیاه، تکدانه مشهد، زرد دانشکده، شیشه ای و کرجی ارقام موجود در بخش مرکزی و زبرخان است.

وی افزود: سطح زیر کشت گیلاس در نیشابور ١٠۶٠ هکتار بوده که از این میزان ٩١٠ هکتار سطح بارور است همچنین نیشابور یکی از قطب های تولید گیلاس در استان خراسان رضوی است.

فرهمند راد با اشاره به اینکه نقاط قوت این محصول در شهرستان شرایط اقلیمی مناسب، باغداران علاقه مند و متبحر، کم آفت بودن و شرایط بازار رسانی به موقع است، اظهار داشت: ٢ هزار و ٨۵٠ بهره‌بردار نیشابوری تا اواخر تیر ماه مشغول برداشت گیلاس خواهند بود که بیشترین درختان گیلاس در روستاهای بوژان، صومعه، فوشنجان، میرآباد و عیش آباد قرار دارند و برآورد شده امسال فروش گیلاس ١١٠٠ میلیارد ریال را عائد کشاورزان نیشابور کند.

وی خاطرنشان کرد: از گیلاس علاوه بر مصرف تازه خوری، مربا و کمپوت نیز تهیه می‌شود که باید توسط باغداران نسبت به بیمه کردن باغ ها نزد بیمه صندوق محصولات کشاورزی و تقویت درختان در راستای کاهش خسارت صورت گیرد.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده گیلاس کاری های شهرستان، باروری کم درختان گیلاس بخصوص رقم تکدانه مشهدی می باشد که باید باغداران با اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گیلاس نسبت به جایگزینی ارقام معرفی شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز