خبرگزاری کار ایران

فرماندار هشترود :

از 43 مخاطره طبیعی موجود در جهان، 33 مورد آن هشترود را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۹۱

امینیان با بیان اینکه از 43 مخاطره طبیعی موجود در جهان، 33 مورد آن هشترود را تهدید می‌کند که باید در ستاد بحران از آنها پیشگیری شود، اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا در مواقع بارش نزولات آسمانی، دچار آسیب‌های جانی و مالی نشویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،امین امینیان در جلسه ستاد بحران شهرستان هشترود، با بیان اینکه اداره امور آب هشترود در انجام وظایف خود اهمال کاری می‌کند و توان برچیدن تاسیسات واقع شده در حریم و بستر رودخانه را ندارد، اظهار کرد: رفع تصرف نیاز به هیچ نقشه و بهانه‌ای ندارد و اداره امور آب باید در طول یک ماه نسبت به برچیدن تخلفات اقدام کند، در غیر این صورت به مراجع استانی معرفی خواهد شد.

نمایده دولت در شهرستان هشترود با بیان اینکه از 43 مخاطره طبیعی موجود در جهان، 33 مورد آن هشترود را تهدید می‌کند که باید در ستاد بحران از آنها پیشگیری شود، اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا در مواقع بارش نزولات آسمانی، دچار آسیب‌های جانی و مالی نشویم.

وی ادامه داد: امور آب از تخلفات چشم‌پوشی می‌کند و این امر باعث شده تا بیشتر مراتع، حریم و بستر رودخانه از قرانقو چای تا روستای خراسانک زیر کشت غیرقانونی برود.

فرماندارهشترود با انتقاد از عملکرد اداره منابع طبیعی در کنترل آتش سوزی، گفت: اداره منابع طبیعی هشترود علاوه بر اینکه کاری برای پیشگیری از آتش سوزی انجام نداد،که حتی برنامه‌ای هم برای مقابله با این موضوع ندارد.

وی تاکید کرد: عملکرد ادارات باید به صورت دقیق هر ماه به فرمانداری فرستاده شود.

امینیان با بیان اینکه اگر مسئول یک اداره‌ در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و موجب تشدید بحران و آسیب‌های احتمالی شود، به مراجع قضایی معرفی خواهد شد، ادامه داد: مقابله با ساخت و ساز، آزاد سازی مسیرهای رودخانه و سایر اقدامات جدی، حلقه مفقوده در اقدامات بعضی از ادارات متولی پیشگیری از بحران شهرستان است و متاسفانه اقدامات ضعیف امور آب و کوتاهی در انجام وظایف، متخلفان را جری‌تر کرده و موجب تنش در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز