خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

توسعه گیلان در سایه وفاق و هم‌افزایی دست یافتنی است/ تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان دوره دولت دوازدهم هدفگذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۰۹

نماینده عالی دولت در گیلان در نشست با نمایندگان استان در مجلس یازدهم گفت: توسعه استان با تقویت وحدت، انسجام، وفاق، همدلی و جلب مشارکت عمومی مردم به‌دست می آید.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در نشست با مجمع نمایندگان استان، با تصریح اینکه ارائه خدمات ضروری به مردم لحظه‌ای قطع نشد و این یک افتخار برای دولت است، اظهار داشت:بر اساس گزارش مرکز آمار ایران؛ نرخ بیکاری استان طی سال گذشته حدود 10 و نیم دهم درصد بوده که تک رقمی کردن آن تا پایان دوره دولت دوازدهم را هدف گذاری کرده‌ایم.

وی گفتمان کاری خود را بر محور وحدت، انسجام، وفاق، همدلی و مشارکت عمومی عنوان و اضافه کرد: هم اقتضای شرایط عمومی کشور و استان و هم اعتقادم بر تعامل سازنده و مثبت با نمایندگان و تلاش و هم افزایی در راستای توسعه استان است و این، یک شعار نیست.

 زارع حصول توسعه استان را در سایه همدلی، وفاق و رفع اختلافات خواند و ادامه داد: حتما باید افزایش مشارکت اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم و در عین حال آرامش اجتماعی و حفظ امنیت را اولویت بدانیم.

وی با یادآوری نرخ 43 و پنج دهم درصدی مشارکت اقتصادی استان در سال گذشته که سه و شش دهم درصد بالاتر از نرخ کشوری است، گفت: لازم است نسبت به جلب رضایت مردم اهتمام ورزیم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اشتغال آفرینی ، یکی از جلوه های استفاده از پتانسیل های مردمی است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: برای پیشبرد امور استان، راهی جز مبنا قرار دادن و لحاظ کردن اسناد بالادستی و حل ریشه ای مشکلات و چالش ها نداریم و در این مسیر نیز ، نمایندگان خانه ملت می‌توانند موثر باشند.

وی پسماند و مسائل محیط زیست را از جمله موضوعات مورد توجه خواند و با اشاره به اختصاص اعتباراتی قابل توجه به شهرداری ها برای رفع چالش های یادشده، پیگیری این موارد توسط نمایندگان مردم از شوراها و شهرداری ها را در به ثمر رساندن این مسائل اثربخش دانست.

 زارع به موضوع چای سنواتی و سواحل و تفرجگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص موارد یادشده، کار کارشناسی انجام شده تا دغدغه های این بخش ها برطرف شود.

وی با اشاره به کاهش آمار غرق شدگان در سواحل استان طی سال 98 نسبت به سال ماقبل، این آمار را امیدبخش دانست و گفت: امسال هم تدابیر لازم در این ارتباط اندیشیده شده تا شمار غرق شدگان، همچنان روندی نزولی داشته باشد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس کرونا و آسیب های تحمیل شده ناشی از آن اشاره و اضافه کرد: طبق تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا، رفع محدودیت ها با رویکرد حفظ مشاغل مرتبط و در عین حال ارائه توصیه ها و هشدارهای لازم برای رعایت موارد بهداشتی خواهد بود.

وی با اشاره به مشخصه های جغرافیایی گیلان و حادثه خیز بودن این استان افزود: باید برای مدیریت بحران از همه ظرفیت ها بویژه بخش خصوصی استفاده کنیم و به فرمانداران به عنوان رئیسان شورای مدیریت بحران شهرستان ها تأکید شده نسبت به احصاء ظرفیت ها اقدام کنند.

استاندار گیلان ابراز اطمینان کرد که اعتبارات استان بر اساس انصاف و عدالت و بر اساس شاخص جمعیت و محرومیت بین شهرستان ها توزیع می شود.

احمد دنیا مالی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست؛ با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک ، همگرایی و پشتیبانی از دولت با حفظ نگاه نظارتی گفت: همه با مدیریت استان همکاری و تلاش خواهیم کرد و امیدوارم نتایج خوبی داشته باشیم.

وی برگزاری نشست منظم نمایندگان با نماینده عالی دولت در استان را در حل مسائل موثر خواند و افزود: باید تلاشی مضاعف برای به بهره برداری رساندن پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا انجام دهیم.

وی تبادل نظر صورت گرفته طی جلسه امروز با استاندار گیلان را مثبت ذکر کرد و گفت: برنامه‌هایی تدوین شده تا نرخ بیکاری در استان، تک رقمی شود و این امر با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر است.

همچنین در این نشست محمدرضا احمدی سنگری و سیدعلی آقازاده نمایندگان شهرستان رشت، رسول فرخی میکال نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، خلیل بهروزی‌فر نماینده فومن و شفت، حسن محمدیاری نماینده مردم شهرستان های رضوانشهر، ماسال و تالش، غلامرضا مرحبا نماینده آستارا، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده شهرستان رودبار، پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود و حجت الاسلام محمد صفری نماینده رودسر و املش با قدردانی از تعامل و همکاری استاندار گیلان ، بر ضرورت رونق مکانیزاسیون کشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و توجه به ظرفیت گردشگری و محیط زیست، بهسازی راه، آب شرب، مناطق رانشی، فعال شدن شهرک های صنعتی و تجهیز اراضی کشاورزی ، رسیدگی به مسئله پسماند در مناطق گردشگری، چای سنواتی، موضوع دریافت عوارض در مناطق گردشگری، ساماندهی ساکنان فصلی مناطق ، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به جوانان و تأمین قیر مورد نیاز برای پروژه های عمرانی،توجه به ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و تجارت ، رفع موانع بخش اشتغال این حوزه‌ها، رسیدگی به موضوع اشتغال، ساماندهی وضعیت آب و راه ها بویژه در مناطق رانشی ، توجه منابع طبیعی به ساخت و سازها، توجه به طرح جامع مزیت شناسی گیلان و نیز نیروهای انسانی به عنوان منبع ثروت، رسیدگی به دشواری های دامداران و کشاورزان تأکید کردند.

 در این جلسه معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گزارش هایی از اقدامات انجام شده در حوزه های تحت مدیریت خود بیان کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز