خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری خوزستان:

خط انتقال آب به 30 روستای غیزانیه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۳۸۵

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: خط انتقال آب از تاسیسات شیبان به صفیره به منظور افزایش فشار و حجم آب 30 روستا در بخش غیزانیه اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، فاضل عبیات با بیان اینکه این خط به طول ۲۵ کیلومتر با قطر ۶۰۰ میلیمتر کار انتقال آب را برای افزایش فشار و حجم آب در بخش غیزانیه بر عهده دارد، افزود: با بهره برداری از این خط، حجم آب ۳۰ روستا از بخش غیزانیه به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت.

عبیات ادامه داد: برای هشت روستا از دهستان مشرحات (یکی از دهستان‌های بخش غیزانیه) خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۴۳ کیلومتر احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دهستان مشرحات از ۱۷ روستا تشکیل شده است، گفت: با آبرسانی به این هشت روستا که فاقد آب شرب بودند، آب ۱۷ روستا به حالت پایدار می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: آب مربوط به ۳۳ روستای دیگر از دهستان غیزانیه از خط انتقال چاه و مخازن کمتوله به روستای دهلایه تامین می‌شود و هم‌اکنون که این روستا‌ها با مشکلاتی رو به رو شده‌اند؛ ترتیبی اتخاذ شده تا با جدا ساختن روستا‌هایی از رامهرمز و رامشیر از خط دهلایه آب این ۳۳ روستا بهبود پیدا کند که این اقدامات ظرف ۱۰ روز آینده اجرا می شود.

وی فاصله تاسیسات صفیره تا مخزن آب روستای نزهه را ۲۸ کیلومتر عنوان‌کرد و گفت: در حال حاضر دو خط آبرسانی هر یک به قطر ۳۰۰ میلیمتر از صفیره تا نزهه وجود دارد که در این مرحله آب از صفیره با استفاده از این دو خط موجود فعلی به روستای نزهه انتقال داده می‌شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: به منظور اطمینان و پایداری بیشتر آب منطقه، یک خط جدید در کنار دو خط موجود در حال احداث است که این خط ۲۸ کیلومتر طول دارد و تاکنون هشت کیلومتر آن اجرا شده و کار احداث ۲۰ کیلومتر باقیمانده به سرعت در حال انجام است.

عبیات ادامه داد: با احداث این خط ۲۸ کیلومتری، مسیری مطمئن و پایدار به طول ۵۳ کیلومتر وظیفه آبرسانی از شیبان به صفیره و از صفیره به نزهه را انجام خواهد داد تا آب روستا‌های دهستان غیزانیه به طور کامل و پایدار از خط شیبان تامین می شود؛ به این معنی که در صورت احداث خط جدید در فاز دوم مخزن ذخیره دهلایه از ایستگاه روستای نزهه آب رسانی خواهد شد.

گام نخست طرح انتقال خط آبرسانی به روستا‌های غیزانیه از توابع شهرستان اهواز عصر دیروز و یک هفته زودتر از موعد تعیین شده توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان به پایان رسید.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آن‌ها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آن‌ها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

رئیس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز