خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تحریم‌ها موجب ایجاد فرصت‌های خوب برای تولیدکنندگان داخلی شد/ جهش تولید در صورت رعایت چارچوب‌ها دست یافتنی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۳۰۱

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خروج‌ بسیاری از برند‌های خارجی بخاطر تنگ شدن حلقه تحریم های اقتصادی مشکلات زیادی به وجود آورد چرا که حجم بالایی از اقتصاد داخلی را به خود اختصاص می‌دادند ، گفت: خروج آنها موجب ایجاد فرصت های خوبی برای تولید‌کنندگان داخلی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام  محمد علی آل هاشم در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تبریک انتخاب نمایندگان استان در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این عزیزان در سمتی که دارند برای پیشرفت استان و کشور قدم بردارند.

وی با بیان اینکه انتخاب نام سال به عنوان سال جهش تولید در ادامه عناوین سال های دهه نود بوده که مقام معظم رهبری هر سال را در راستای اقتصاد نامگذاری کردند، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و همچنین بحران‌های سیاسی و اقتصادی توجه به تولید داخلی مهم بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده شاخص‌های اقتصادی وضعیت خوبی ندارند، گفت: مقام معظم رهبری بخاطر شکوفایی استعداد ها و رها سازی یک باره ظرفیت های اقتصادی در یک تحلیل واقع بینانه از اقتصاد کشور سال ۹۹ را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کردند تا تلاش برای تحقق رونق تولید بیشتر شود.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: کاهش فروش‌ محصولات نفتی و کاهش منابع ارزی باعث شده دولت از یک دولت رانتر‌ که وابسته به یک محصول است به سمت اقتصاد پویا و محدود کردن واردات کالاهایی که نمونه داخلی دارند حرکت کند.

وی با بیان اینکه وقتی دولت ارز لازم برای واردات کالا‌های خارجی نداشته باشد فضا برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد می‌شود،  گفت: کاهش ارزش پول ملی اگرچه آثار مخربی همچون کاهش قدرت خرید مردم دارد اما در دراز مدت پیامد‌های مثبتی برای اقتصاد‌هایی مثل ایران دارد که می‌تواند در بلند مدت مزایای خوبی برای افزایش تولید و ناخالصی داخلی داشته باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه هرموقع ارزش پول ملی کاهش می‌یابد کالا‌های خارجی با افزایش قیمت روبرو می‌شود اظهار کرد: این کار موجب می‌شود مردم در انتخاب کالا، کالاهای ایرانی را نیز بررسی کنند و این تغییر سلیقه به رونق اقتصادی منجر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خروج‌ بسیاری از برند‌های خارجی بخاطر تنگ شدن حلقه تحریم های اقتصادی مشکلات زیادی به وجود آورد چراکه حجم بالایی از اقتصاد داخلی را به خود اختصاص می‌دادند ، گفت: خروج آنها موجب ایجاد فرصت های خوبی برای تولید‌کنندگان داخلی شده است.

وی افزود: این دلایل به ما نشان می‌دهد که جهش تولید دست یافتی است به شرطی که چارچوب‌های آن رعایت شود.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه حمایت‌ازلایه‌های پایینی‌ صنعت و خدمات و احساس تکلیف در زمینه حمایت از بخش خصوصی وحمایت از صنایع خرد گفت: تمرکز بر داخلی سازی لوازم مصرفی و قطعات، باز توزیع حمایت‌ها و یارانه‌های تخصیصی به تولید، حرکت به سمت روش‌های نوین تولید و خدمات، تدوین مدل‌های مشارکتی بین خریداران و فروشندگان از اقداماتی است که در سال جهش تولید انجام به آنها، کشور را به هدف های اقتصادی می رساند.

وی با تاکید بر مهندسی مجرای ورود کالای خارجی به کشورگفت: تغییر نوع ارز تخصیصی کارفرمایان از ارز خارجی نیز از دیگر اقداماتی است که لازم است در اولویت مدیران مربوطه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید به قوانین اتاق بازرگانی نیز توجه داشته باشد چرا که اتاق مشاور هر سه قوه است،  افزود: از رئیس مجمع نمایندگان استان می‌خواهیم نمایندگانی برای شورای گفتگو انتخاب کنند که نقش فعال و مثبتی در این زمینه ایفا کنند.

وی در پایان از تمامی افرادی که در تهیه کمک‌های مردمی در دوران کرونا همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز