خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی گناباد خبر داد:

اجرای عملیات کنترل آفت تاغ زارهای شهرستان گناباد در برابر هجوم ملخ کوهاندار

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۲۷۱

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گناباد از عملیات کنترل آفت 380 هکتار از تاغ زارهای شهرستان گناباد در برابر هجوم ملخ کوهاندار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، مجتبی محرابی در این خصوص گفت: شهرستان گناباد از جمله عمده ترین کانونهای ملخ کوهاندار تاغ در خراسان رضوی است که با توجه به گستردگی عرصه تاغ زارهای در دست کاشت مرتعی بیش از 60 هزار هکتار شهرستان گناباد از دیر باز جز مهم ترین کانونهای ملخ کوهاندار تاغ در استان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه کنترل آفات در عرصه های طبیعی و نقشه های پراکنش کانونها به ویژه در مناطق برگز و عمرانی پیش آگاهی و کانون یابی دقیق از اسفند ماه در دستور کار نیروهای حفاظتی شهرستان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با کنترل مداوم ابعاد کانونها و هماهنگی به عمل آمده با شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و نیز کارشناسان دفع آفات استان به دلیل آلودگی بالا مبارزه لکه ای شیمیایی از سموم ، خرداد ماه شروع و به مدت 10 روز ادامه یافت .

رئیس اداره منابع طبیعی گناباد گفت: در حال حاضر حدود 380 هکتار از تاغ زارهای شهرستان تحت عملیات کنترل آفت قرار گرفته اند.

وی افزود: ملخ کوهاندار تاغ با نام علمی(Dericorys Albidula) از جمله آفات منوفاژ (تک خوار ) تاغ زارها بوده که عمدتا از گونه بیابانی تاغ تغذیه میکند، این افت در کشور های همسایه و غربی نیز پراکنش داشته و این نوع ملخ دارای 5 سن پورگی است که حدود 50 تا 60 روز طول میکشد و بعضا نیز حشره بالغ تا شهریور ماه قابل مشاهده است .

محرابی گفت: در صورتیکه درختچه های مورد آسیب از سلامت کافی برخوردار بوده و در شرایط خوب بارندگی قرار گرفته باشند تجدید حیات نموده و مجدد سبز میشوند.

وی تاکید کرد: سموم بکار رفته در دفع آفت ملخ از سموم تماسی و کم خطر برای سایر موجودات بوده که باعث برهم خوردن هرم زیستی موجودات نشود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز