خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان مطرح کرد؛

ناتوانی بیل و کلنگ در نبرد با مهار آتش در جنگلها و مراتع/تامین اعتبار بهانه مدیران دستگاههای اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۲۳۷

​معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: با بیل و کلنگ ‌و بدون استفاده از تجهیزات روز و فناوری های نوین ‌نمی توان به جنگ با آتش سوزی احتمالی و مهار آن در جنگلها و مراتع استان سمنان رفت.

به گزارش ایلنا، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به فرماندهی عملیات بحران استان با بیان‌ اینکه امروز سوختن جنگلهای زاگرس در زبانه های آتش اتفاق ناگواری است که دل هر ایرانی را به درد می آورد بر ‌توجه به بحث پیشگیری از آتش سوزی تاکید کرد و گفت: بیل و کُلنگ در جامعه امروز ما و با توجه به توسعه یافتگی جوامع و ظهور تکنولوژی های روز و فناوری های نوین در بحث حفظ و حراست از جنگلها و مراتع و جلوگیری از آتش سوزی ابزار کارآمد و مناسبی نخواهد بود.

وی با تاکید بر این‌ مهم که هیچ منبع اعتباری خسارت های ناشی از آتش سوزی جنگلها، مراتع و از بین رفتن منابع طبیعی را جبران نخواهد کرد افزود: مقوله تامین اعتبار تنها  بهانه ای برای شانه خالی کردن از زیربار ‌مسئولیت مدیران دستگاه های اجرایی است؛ منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه های متولی در این ‌امر سالهاست که حضور دارند و اگر تنها هر سال ۱۰ درصد از این اعتبارات تامین و به درستی هزینه می شد امروز به واقع ما نباید مشکلی در خصوص حفظ و حراست از‌ جنگلها و مراتع می داشتیم.

معاون‌ عمرانی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:  همه امکاناتی که در اختیار دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرستان ها وجود دارد باید بروز و آماده شوند و در مواقع بحران و آتش سوزی به صورت ویژه و همه ‌جانبه برای مدیریت بحران پای کار بیایند.

وی اذعان داشت: ما باید بیش از‌ پیش آمادگی داشته باشیم تا در آینده با آتش سوزی در جنگلها و مراتع خود مواجه نشویم و در صورت بروز این‌ مقوله بتوانیم با‌ مدیریت و مقابله و اطفاء حریق از وارد آمدن خسارت جبران ناپدیر جلوگیری کنیم.

فخری در این‌ جلسه بر نقش دهیاری ها و شهرداری ها تاکید نمود و اظهار داشت: شهرداری ها نیز باید در خصوص حفظ و حراست از جنگلها، مراتع و منابع طبیعی استان ‌پای کار باشند و تمامی تجهیزات و امکانات خود را در مواقع بحرانی برای پیشگیری از بروز حوادث و خسارت های جبران ناپدیر وارد عملیات کنند.

وی گفت: نیاز است تا تفاهم نامه ای مابین دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه های متولی انعقاد شود تا در بحث های پیشگیری از آتش سوزی و اتفاقات ناگوار و همچنین نوع مدیریت و برخورد با بحران آموزش های لازم ارائه شود.

وی در ادامه اضافه کرد: دهیاری ها نیز با توجه به اینکه ‌پهنه وسیعی از جنگلها و مراتع در حوزه روستاها قرار دارد می توانند در این خصوص نقش بسزایی را ایفا کنند و امکانات خود را با استفاده از افراد محلی و روستاییان برای پیشگیری و مقابله با بحران به کار گیرند.

فخری با بیان اینکه می توان از محل اعتبارات ماده ۱۸ نیز در این خصوص بهره گیری نمود گفت: تیم های نظارتی و حفاظتی با حضور محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه های متولی امر در مبادی ورودی و خروجی شهرها و مناطقی که‌ جنگل و مرتع وجود دارد مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان ضمن توجه جدی به پیشگیری از غرق شدگی هم استانی ها و هموطنان در سدها، استخرها، چاه ها و منابع آبی استان، خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی متولی امر در خصوص ایمن سازی، نصب فنس، حصار کشی و افزایش ایمنی در سدها، استخرهای ذخیره آب، استخر بوستان ها، چاه ها و منابع آبی تحت مدیریت خود برای پیشگیری از غرق شدگی افزاد اقدام‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز