خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان :

آلودگی هوا و ترافیک چالش‌های اصلی محیط زیست کاشان است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۱۱۴

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشان، آلودگی هوا،ترافیک وپیشروی شهرک های صنعتی به سمت بخش مسکونی کاشان را مهم‌ترین چالش پیشرو در این شهرستان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین خادمی با بیان اینکه بالای ۹۰درصد از معادن شهرستان کاشان بر اساس اصلاح قانون معادن که در سال ۹۰ انجام شد اظهار داشت: استعلام از سازمان برای‌صدور پروانه فعالیت منوط به معادنی است که در مناطق چهار گانه محیط زیست قرار دارد.

وی اظهار داشت: ماده ۱۱ لایحه هوای پاک که دقیقا مقابل قانون قبلی قرار گرفته، اعلام می کند هرگونه احداث،توسعه وتغییر محل وخط تولید واحدهای تولیدی،صنعتی ومعدنی مستلزم رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست  بوده وسازمان موظف است ظرف یکماه به استعلام ‌های درخواست شده جهت جواز تاسیس و بهره برداری پاسخ داده و در صورت عدم موافقت سازمان، دلایل به استعلام کننده کتبا ارائه شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی صدور مجوز بدون در نظر گرفتن شرایط خاص شهرستان و ضرورت استعلام از محیط زیست،  اصلاحیه قانون  معادن سال ۹۰ را اجرا می‌کنند.

خادمی افزود: ساخت و ساز واحدهای تولیدی ومسکونی می بایست در زمین هایی که قابلیت کار کشاورزی ندارند انجام‌شود وضروری است نهادهایی مثل مسکن وشهرسازی،جهاد کشاورزی وشهرداری کاشان قبل از هر گونه اقدامی که برای تخریب وتغییر غیر مجاز کاربری اراضی مرغوب زراعی انجام می‌شود با مسببان  برخورد جدی و قاطع کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشان،آلودگی هوا،ترافیک و پیشروی شهرک‌های صنعتی به سمت بخش مسکونی کاشان را مهم‌ترین چالشی دانست که در آینده  گریبانگیر جامعه شهری کاشان و مسئولان آن خواهند شد.

وی اضافه کرد: اگر به فکر مهار سرعت بالای تخریب باغات و اراضی کشاورزی کاشان به ویژه اطراف شهرک صنعتی راوند نباشیم،ظرف ده سال آینده وبا توسعه شهرک‌های صنعتی، فاجعه زیست محیطی بزرگی که اثرات مخرب و زیان باری  روی  سلامت مردم به جا  خواهد گذاشت روبه رو خواهیم شد.

خادمی ادامه داد: زمین های  مجاور شهرک صنعتی راوند حاصلخیز و از استعداد بالقوه ایی برای کشاورزی برخوردار است، ولی با این وجود عده ایی هستند که درختان میوه را کنار جوی های آب ورودخانه  برای ساخت سوله های صنعتی قطع می کنند وبرخلاف تصوربیشتر مردم ، سازمان حفاظت از محیط زیست از هیچ گونه ابزار قانونی برای جلوگیری از ساخت سوله های صنعتی برخوردار نیست. 

وی خاطر نشان شد، فعالیت انبارهای خرید مواد بازیافتی در بلوار قطب راوندی،سوزاندن ضایعات شرکت های صنعتی ورها سازی فاضلاب وپس آب های خطرناک وسمی برخی از بحران هایی است که ممکن است در آینده ای نزدیک سلامت جامعه شهری کاشان را هدف قرار بدهد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان معادن را یکی از فرصت‌های ارزشمند  توسعه کشور دانست که در صورت عدم توجه به محیط زیست می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری داشته باشد.

وی متذکر شد: به‌‌رغم تلاش شبانه روزی کارشناسان محیط زیست کاشان در پایش منظم معادن و الزام متولیان به رعایت مسائل زیست محیطی،ولی همچنان شاهد تهدید جانوران،گونه های گیاهی وچشمه های اطراف معادن هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز