خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

درخواست برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی در خارگ/جلسات مثبت با محیط زیست برای دریافت حق آلایندگی جزیره

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۰۲۲

رئیس شورای شهر خارگ به تشریح عملکرد شورای این جزیره در سال 98 پرداخت.

بهروز خواجه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا به تشریح بخشی از عملکرد و پیگیری‌های شورای شهر در سال 98 پرداخت.

خواجه در ابتدا با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه رفع مشکلات دیرینه جزیره در حوزه درمانی اذعان کرد: احداث درمانگاه تامین اجتماعی در خارگ، با توجه به شرایط خاص جزیره و مشکلات فراوان آن یکی از خواسته‌های به حق شهروندان جزیره بوده است که در این‌باره‌ شورای شهر به صورت مستمر از طریق مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیگیر بوده که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد. طی سال گذشته پیگیری های منتج به نتیجه‌ای در حوزه درمان و تجهیزات درمانی نیز از سوی شورای شهر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: با توجه به توزیع ناعادلانه حق آلایندگی به جزیره خارگ و اجحاف در حق شهروندان این جزیره، پیگیری این موضوع از مواردی بوده که تا بالاترین سطوح و به طور جد دنبال شده که در این خصوص می‌توان به برگزاری جلسات با مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در خصوص شدت آلایندگی در خارگ اشاره کرد که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.

خواجه به تشریح بخشی از پیگیری های شورای شهر در جهت رفع مشکلات صیادان در خارگ نیز اشاره کرد و افزود: رسیدگی به نیازها و مطالبات قشر زحمتکش صیادان با توجه به اینکه شغل و معیشت بخش قابل توجهی از شهروندان جزیره از صیادی و دریا می‌گذرد، در اولویت‌های پیگیری‌های شورای شهر طی دوره پنجم بوده است که ضمن تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات صیادان در قالب وام های کم بهره نوسازی و خرید تجهیزات ، منجر به حذف مبلغ 50 تومان اضافه به ازای هر لیتر سوخت شد.

وی ادامه داد: پیش‌تر مبلغ 50 تومان در ازای تحویل سوخت در اسکله درنظر گرفته شده بود که در عمل به‌رغم دریافت این مبلغ، صیادان خود انتقال سوخت به اسکله را انجام می‌دادند که با پیگیری‌های صورت گرفته هزینه فوق حذف شد. رفع مشکل عدم برخورداری از دستگاه یخساز و تخصیص ماشین سوخت رسان با توجه به مشقت ها و شرایط ناایمن حمل سوخت به اسکله نیز از جمله مطالبات و مشکلات دیرینه صیادان بوده است که با پیگیری های شورای شهر در حال برطرف شدن است.

رئیس شورای شهر خارگ همچنین با اشاره به پیگیری های حوزه اشتغال عنوان کرد:‌ مسئله مهم اشتغال جوانان جزیره نیز همواره مورد مطالبه اعضای شورای شهر و شهروندان جزیره بوده است که طی سال گذشته با پیگیری های فراوان 12 نفر از بومیان در آموزش و پرورش و 2 نفر در مرکز بهداشت به کار گرفته شدند.

 خروج اصولی زباله‌های عفونی از خارگ نیز از جمله موارد حائز اهمیت دیگری است که این مقام مسئول به آنها اشاره کرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز