خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

درهای خانه هنر تبریز به روی علاقه‌مندان باز است

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۹۷۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کتابخانه تخصصی‌ ادب و هنر، موزه کاریکاتور و موزه آثار استاد بهتونی واقع در خانه‌ هنر تبریز از ساعت هشت صبح الی 20 پذیرای علاقمندان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،خانه هنر تبریز در طول سال‌ها محل رفت و آمد فرهیختگان، پژوهشگران و محققان حوزه فرهنگ و هنر بوده و این ساختمان قدیمی با وسعتی افزون بر سه هزار مترمربع و زیربنایی حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در ضلع شمالی بوستان قدیمی «باغ گلستان» واقع شده و مخزن کتابخانه ملی تبریز است که در سال ۱۳۳۳ شمسی توسط برادران نخجوانی بنیان گذاشته شد.

در حال حاضر صدها جلد کتاب با موضوع ادبیات و هنر شامل کتاب‌های پیشین و همچنین تازه‌های نشر در حوزه ادبیات و هنر در این مکان جهت استفاده‌ی محققین، پژوهشگران و اصحاب فرهنگ و هنر قرار دارد.

همچنین موزه کاریکاتور تنها موزه ایران و موزه استاد بهتونی از موزه‌هایی است که در خانه هنر تبریز واقع است. موزه کاریکاتور تبریز که به عنوان پنجمین موزه بزرگ کاریکاتور جهان و بزرگترین موزه آسیا شناخته شده است، آثار کاریکاتوریست‌های بزرگ دنیا و ایران را در خود جای داده است.

این موزه تنها موزه تخصصی کارتون آسیا و جزو سه موزه بزرگ کارتون جهان است و ١٦ هزار اثر برجسته از استادان و کارتونیست‌های مشهور جهان در آن نگهداری می‌شود. این بنای تاریخی با مجسمه‌های کارتونی و فضایی که در آن اطلاعات لازم ارائه می‌شود از جذابیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

بیش از یک هزار آلبوم در کتابخانه موزه به همراه آرشیو نشریات تاریخی و خارجی موجود بوده که مورد استفاده عموم است.

موزه مرحوم استاد بهتونی نیز نخستین موزه شخصی ایران است که به ابتکار استاد، مجسمه‌های گچی و سیمانی میوه‌جات و غذاهای ایرانی در این موزه ساخته شده؛ از این هنرمند توانا مجموعه‌ای بالغ بر 10 هزار قطعه مجسمه که حاصل 43 سال کار و تلاش وی است، به یادگار مانده است.

 محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به خبرنگار ایلنا گفت: علاقمندان می‌توانند از ساعت هشت صبح الی 20 برای استفاده از کتابهای کتابخانه‌ تخصصی هنر و ادبیات و همچنین بازدید از موزه کاریکاتور و موزه آثار استاد بهتونی به خانه هنر تبریز واقع در باغ گلستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز