خبرگزاری کار ایران

دادستان تاکستان مطرح کرد:

خودداری دامداران از چرای دام در مناطق حفاظت شده تاکستان

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۹۳۲

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: چرای غیرمجاز دام در مناطق حفاظت شده شهرستان تاکستان بر اساس قانون شکار و صید جرم و دامداران خاطی به مجازات حبس محکوم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسین رجبی در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان، گفت: مناطق حفاظت شده از شریان‌های حیاتی اکوسیستم کشور و جزو سرمایه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی هستند و حفظ و نگهداری زیست بوم این مناطق و منابع ملی، برای نسل حاضر و آینده لازم و ضروری است.

دادستان تاکستان افزود: به منظور حفظ این مناطق، پیشگیری از تخریب اراضی ملی و حفظ حقوق عامه، کلیه ضابطان خاص محیط زیست و منابع طبیعی در صورت مواجه و مشاهده جرم مشهود، باید برای خروج احشام از مراتع اقدام کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری برای استفاده از مرتع موضوع پروانه ممنوع بوده و مرتکبان به حبس محکوم خواهند شد.

رجبی ضمن اشاره به جرم بودن چرای دام در مناطق حفاظت شده، گفت: چرای غیر مجاز دام در این مناطق بر اساس قانون شکار و صید جرم بوده و دارای مجازات حبس است، بنابراین دامداران باید با رعایت حدود از چرانیدن دام‌های خود در این مناطق خودداری کنند.

وی همچنین در خصوص شکار حیوانات حفاظت شده، ادامه داد: شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ممنوع است و اگر شخصی بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند و به این زیستگاه‌ها ورود غیر مجاز داشته باشد با توجه به ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اشد مجازات مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز