خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد:

با شیوع کرونا ویروس پنج میلیارد تومان به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خسارت وارد شده است/ اقشار و اصحاب و فرهنگ، هنر و رسانه با شیوه کرونا با مشکلاتی جدی مواجه شده اس/ بزودی اصحاب فرهنک ، هنر و رسانه تسهیلات می گیرند

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۷۹۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، از خسارت پنج میلیارد تومانی اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه استان ناشی از کروناویروس خبر داد و گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم برای جبران بخشی از خسارت‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، شیوع ویروس کرونا در کشور علاوه بر تعطیلی بسیاری از مشاغل، موجب تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری استانهای سراسری کشور و به تبعیت از آن استان  زنجان شده است  که طبق اظهارات مسئولین فرهنگی استان زنجان، براساس برآوردهای اولیه انجام شده، تعطیلی  این مراکز فرهنگی و هنری و مشاغل مرتبط‌ با آن پنج‌ میلیارد تومان خسارت بر اصحاب فرهنگ و هنر استان وارد کرده است.

فاطمه  کرباسی،در این خصوص با اشاره به شیوع کرونا ویروس و مشکلات ناشی‌ از تحریم‌ها  و غیره بر صنوف مختلف را با مشکلات گوناگون مواجه کرده، اظهار داشت: در این بین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان و اقشاری که از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری ورسانه ای امرار معاش می‌کنند هم از این وضعیت بی‌نصیب نمانده‌اند و نیازمند حمایت دولتمردان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ادامه داد: شرایط امسال از چند لحاظ متفاوت است، وضعیت تحریم کشور و شرایط سخت ناشی از  اپیدمی کروناویروس موجب شده که در برنامه‌های فرهنگی و هنری استان تغییراتی اساسی ایجاد و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای عینی تعطیل شود، مسئولان ما سعی کردند فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از فضای عینی به‌ فضای مجازی منتقل کنند یعنی شکل اجرای برنامه‌ها تغییرات اساسی کرد و ما توانستیم از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با یادآوری اینکه در سال گذشته و قبل از شیوع کروناویروس جلسات متعددی با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان به منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشتیم خاطر نشان شد:  برای برگزاری برنامه‌هایی همچون نمایشگاه کتاب، جشنواره‌های تئاتر، موسیقی، شب‌های شعر و دیگر برنامه‌ها تصمیم‌گیری شد و به امید خدا تا جایی که شرایط اجازه دهد همه این برنامه‌های مصوب را اجرا خواهیم کرد.

کرباسی، با بیان اینکه تحریم‌ها و شیوع کروناویروس شرایط سختی را بر کشور حاکم کرده است، تصریح کرد: در شرایط موجود، اولویت برنامه‌های نظام و دولت تأمین هزینه‌های مربوط به معیشت مردم است؛زیرا کروناویروس بسیاری از مشاغل مردم را تا حد تعطیلی تحت‌الشعاع قرار داده و مشکلات بسیاری برای وضعیت معیشتی و حتی سبد غذایی مردم ایجاد کرده است، در نتیجه این وضعیت موجب شده است که بودجه فرهنگی کشور از میزان یک‌درصد بودجه کشور به نیم درصد کاهش یابد. این بودجه در بین دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، حوزه هنری و تبلیغات اسلامی توزیع شود.

وی،  با اشاره به اینکه بسیاری از اصحاب و فرهنگ ، هنر و رسانه که از طریق این فعالیت‌ها امرار معاش می‌کردند و این وضعیت  هم اکنون این قشر و اصحاب و فرهنگ،  هنر و رسانه را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است، تاکید کرد: با تلاش‌هایی که انجام‌شده و با تامین اعتبارات  لازم در این راستا به منظور حمایت از اصحاب و فرهنگ،  هنر و رسانه کشور ، بزودی تسهیلاتی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

کرباسی در پایان اضافه کرد: به همین منظور سامانه‌ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام مشاغل مختلف از جمله مشاغل مرتبط با فرهنگ و هنر و رسانه اعلام شده بود که از سوی ما اطلاع‌رسانی دقیق و سریع در این زمینه انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز