خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

آمادگی کامل برای مهار حریق در مراتع را داریم /خطای انسانی بیشترین میزان تخریب به مراتع

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۷۶۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از آمادگی کامل نیروهای یگان حفاظت این اداره کل برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امید ذاکری صبح امروز  از حضور پررنگ نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا  تمامی تمهیدات لازم توسط این اداره کل برای جلوگیری و کاهش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در ایام تعطیل اقدام به تخریب و تصرف زمین‌های ملی و قاچاق چوب می‌کنند، از افزایش گشت‌ها و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

ذاکری شروع فصل گرما، گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: خطاهای انسانی بیشترین تخریب و حریق را در مراتع ایجاد کرده که در صورت کوچکترین بی‌احتیاطی، خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیشگیری از آتش‌سوزی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی باید دست در دست هم داده و برای پیشگیری از اتش سوزی ها  در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی و عرصه های طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه هرمزگان در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی، جذب همیار ان طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی  جزو ادارات پیشرو است.

ذاکری بیان کرد: انتظار داریم دهیاران و بخشداران در زمینه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سفیران منابع طبیعی عمل کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان گفت: مردم طبیعت‌دوست هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب و گیاهان دارویی) قطع درختان و حریق را  در ۲۴ ساعت شبانه روز به سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع، گزارش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز