خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای طرح "هر خانه، یک پایگاه سلامت" در مناطق شهری قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۷۵۷

مسئول گسترش مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: طرح "هر خانه، یک پایگاه سلامت" در 23 پایگاه و 16 مرکز خدمات جامع سلامت شهری در استان قزوین اجرا شد.

منیره سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح "هر خانه، یک پایگاه سلامت" در 23 پایگاه و 16 مرکز خدمات جامع سلامت شهری در استان قزوین، از روز 12 خرداد ماه امسال شروع شد و در گام بعدی، مراکز خدمات جامع روستایی تحت پوشش این طرح نیز قرار خواهند گرفت.

مسئول گسترش مرکز بهداشت شهید بلندیان بیان کرد: طرح ملی «هر خانه، یک پایگاه سلامت» گام کلیدی برای ارتقای سلامت جامعه از طریق توانمندسازی خانواده‌ها است و این طرح با هدف ارتقای سلامت و پیشگیری، مراقبت از عوامل خطر و بیماری‌ها و بازتوانی و توانبخشی در گروه بیماران حاد و مزمن و به منظور عملیاتی کردن مراقبت در نظام ارائه خدمات در قالب سطح بندی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که حفظ سلامتی، نیازمند برنامه‌ریزی است و طرح ملی «هر خانه، یک پایگاه سلامت » اقدامی موثر برای حفظ سلامت است، پس لازم است همه مردم، برای تامین سلامت فردی و جامعه خود مشارکت مطلوب داشته‌ باشند و با تغییر در شیوه و اصلاح زندگی و در نتیجه، انتخاب‌های سالم برای زندگی سالم، شاهد ارتقای سلامت در سطح خانواده ها باشیم.

سجادی افزود: در شهرستان قزوین  برای اجرای این طرح ملی، هر مراقب سلامت، 25 داوطلب سلامت را جذب می‌کند و هر داوطلب سلامت، 40 سفیر سلامت را انتخاب می کند که در مجموع، در شهرستان قزوین، سه هزار و 650 داوطلب سلامت و 146 هزار سفیر سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری انتخاب می شوند.

به گفته این مسئول، سفیران سلامت با اصول پیشگیری از بیماری ها واگیر، تغذیه سالم، بازتوانی افراد سالمند و بهبود کیفیت زندگی، کنترل سوختگی یا مثلا سقوط از ارتفاع و درمان های اولیه آشنا می شوند و تا زمانی که نیروهای حرفه ای و آموزش دیده، به یاری افراد نیازمند به خدمات پزشکی برسند، می توانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز