خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان به ایلنا خبرداد:

مراجعه بیش از 17 هزار نفر به مراکز مشاوره در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۷۰۰

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از مراجعه 17971 نفر به مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان قزوین در سال گذشته خبرداد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: دفتر مشاوره به منظور پیشگیری اولیه و ثانویه و ارتقاء سلامت روان اقشار با ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در واحد حضوری دولتی و مراکز مشاوره خصوصی و مرکز تلفنی خط 1480 و انجام طرح‌های غربالگری اضطراب و محب (خدمات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث ) و برگزاری کارگاه های اجتماع محور ، آموزش پیش از ازدواج – زندگی خانواده فعالیت می کند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: اهداف اختصاصی مراکز مشاوره بالا بردن سلامت روان، کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات، پیشگیری و کاهش طلاق، آگاه‌سازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان و .... است.

به گفته وارثی، در سال 98 تعداد 48 مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی ( صدای مشاور ) در سطح استان فعالیت داشتند.

وی آمار تعداد کل مراجعین به مراکز مشاوره حضوری دولتی و  غیر دولتی در سال گذشته 17971 نفر، تعداد تماس گیرندگان با خط تلفنی 1480 ،  15223 تماس ، 8387 نفر در کارگاه های برگزار شده آموزش پیش از ازدواج ، زندگی خانواده و بلوغ و نوجوانی و تعداد افراد غربال شده در طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله را 500 کودک اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: مشکلات زوجین پیش ازازدواج، فرزند پروری، اعتیاد و اختلالات خلقی( اضطراب – افسردگی و...) بیشترین علت مراجعات به مراکز مشاوره هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز