خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد؛

احداث ۹ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۴۹۵

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین از صدور موافقت اصولی برای احداث ۹ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و گردشگری استان گفت: موافقت اصولی برای احداث ۹ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی استان با هدف تقویت اکوتوریسم یا گردشگری طبیعی صادر شد.

خزائلی افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستایی و طبیعی، به متقاضیانی که اهلیت لازم در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی را داشته باشند، مجوز ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و گردشگری استان گفت: متقاضیان پس از صدور موافقت اصولی و اخذ استعلام‌های مورد نیاز باید برای بازسازی یا احداث اقامتگاه مطابق با استاندارد‌های تعیین شده از سوی این اداره کل و دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.

به گفته وی، بیشتر متقاضیان ایجاد و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در الموت غربی و شرقی هستند.

این مسئول گفت: توسعه اقامتگاه‌های بومگردی بدون شک به رونق گردشگری طبیعی و روستایی قزوین کمک می‌کند و می‌تواند موجب تحول در اشتغال و اقتصاد این نقاط شود.

در حال حاضر ۱۳ اقامتگاه بومگردی در استان قزوین فعال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز