خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

واردات گندم برای تامین نیاز استان اصفهان/ تنها 40 درصد گندم مورد نیاز اصفهان در استان کشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۳۵۹

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: در حال حاضر کشاورزان این استان تنها ۴۰ درصد از گندم مصرفی استان اصفهان را تأمین می‌کنند و مابقی از دیگر استان‌ها وارد می‌شود.

محمود ابراهیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، اظهار کرد: در سطح استان اصفهان ۳۹ مرکز تعاون روستایی به عنوان مباشر اداره غله عملیات ذخیره‌سازی گندم را آغاز کردند.

وی افزود: مرکز گرمسیر شهر مهاباد در حال ذخیره‌سازی گندم است و تاکنون بیش از یک هزار تن ذخیره‌سازی داشته است.

 ابراهیمی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۸۰ هزار تن گندم در سطح استان ذخیره‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کشت گندمی که در سطح شهرستان اردستان آمارگیری شده، حدود ۵ هزار تن گندم در این منطقه برداشت می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: بارندگی‌های اخیر و همچنین نظارت بر کاشت گندم سبب شده در بیشتر نقاط استان شاهد افزایش کیفیت این محصول باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: گندم اردستان خوشبختانه امسال در بهترین کیفیت خود است و حتی با گندم‌هایی که واردات داریم رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه در موضوع پرداخت هزینه‌های گندم هیچ‌گونه مشکلی نداریم افزود: با برگزاری جلساتی که از سال گذشته داشتیم تمام مطالبات سال‌های گذشته کشاورزان در بحث خرید گندم پرداخت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه سرانه مصرف آرد استان اصفهان ۷ کیلو است که در مقایسه با دیگر استان‌ها پایین است، اضافه کرد: به دلیل سیاست‌هایی که در اصفهان اعمال شده سرانه پایین‌تری داریم که باز هم باید مدیریت شود و در حال حاضر در موضوع توزیع آرد برای نانوایی‌ها مشکلی نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: ماهانه بیش از ۴۰ هزار تن گندم برای آرد کردن تحویل کارخانه‌ها می‌شود؛ البته تولید گندم در استان اصفهان هنوز نتوانسته مشکل خودکفایی گندم استان را برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز