خبرگزاری کار ایران

جدی نگرفتن ویروس کرونا، باعث جولان دوباره آن در استان اصفهان شد؛

ابراز نگرانی رئیس بیمارستان بهشتی اردستان از عدم فاصله گذاری اجتماعی/ ذبیحی:سن بیشتر مبتلایان در روزهای اخیر ۵ تا ۱۷ سال است / مردم بی خیال کرونا نشوند

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۳۴۷

در روز های اخیر شمار مبتلایان به کرونا در اردستان با روند افزایشی همراه بوده،که این روند نشانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، به گفته حسن ذبیحی مدیر شبکه بهداشت در چند روز اخیر اکثر افراد مبتلا به کرونا در شهرستان اردستان کودکان و نوجوانان از سنین ۵ تا ۱۷ سال بوده اند و این عامل ‌نشان‌دهنده این است که این ویروس منحوس پیر و جوان، کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و ممکن است با عدم رعایت مسائل بهداشتی، افراد در هر رده سنی مبتلا شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: وضیعت شهرستان همچنان زرد است و لازم است که همشهریان عزیز همچنان مسائل بهداشتی و استفاده از حفاظت فردی را جدی بگیرند.

حسن ذبیحی تاکید کرد: با توجه به بحرانی بودن شرایط منطقه ناشی از کرونا، از مردم درخواست داریم در تعطیلات در خانه بمانند.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ومسئولان

زهرا عسگری مادر دو فرزند و خانه‌دار است. این شهروند اردستانی معتقد است عده‌ای از مردم با عدم رعایت مسائل بهداشتی باعث افزایش آمار مبتلایان در کشور و حتی شهرستان شده اند.

علی هاشمی از جمله کسبه اردستانی است که می گوید: متاسفانه با برداشته شدن برخی از محدودیت ها، عده ای از کسبه و اصناف به هیچ عنوان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

موضوعی که حساسیت برانگیز است و واکنش مسئولان را در پی داشت.

شهردار اردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این باره تاکید کرد: نظارت بر صنوف بر عهده‌ی اداره صنعت،معدن و تجارت است؛ اما بر کسب و کار هایی که مربوط به بازار روز باشند با همکاری شهرداری و بهداشت نظارت انجام خواهد شد.

نادر یزدانبخش تصریح کرد: عده ای از کسب و کار ها درست در زمانی که باید درآمد داشته باشند با کرونا مواجه شدند که باید این موضوع به شکل منطقی پیگیری شود تا کسبه ضرر نبینند؛ برهمین اساس برای میوه‌فروشان دوره‌گرد مکانی درنظر گرفته شده تا از لحاظ بهداشتی بتوانند موارد را رعایت کنند.

اما این پایان ماجرا نیست و مردم عادی که در صنوف خطرساز نیز فعالیت نمی کنند بر افزایش شیوع بیماری کرونا تاثیر بسزایی داشته اند.

مرتضی کفیل رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیز ضمن ابراز نگرانی از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: فاصله گذاری اجتماعی اردستان به شکل کامل رعایت نمی‌شود به نحوی که در بعضی از خیابان های شهر، موج شلوغی وجود دارد که این می‌تواند برای آینده خطرناک باشد.

آنچه از شواهد موجود پیداست، بسیاری از شهروندان اردستانی مانند سایر هموطنان مان بی خیال کرونا شده اند و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی شرایط را برای خود و کادر درمان دشوار تر کرده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز