خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

بندرعباس، میناب، رودان و قشم شهرهای قرمز هرمزگان/ اختصاص چند هتل در استان برای بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۰۱۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر بندرعباس، میناب و رودان و قشم از نظر شیوع کرونا شهرهای قرمز هستند و بندر خمیر و حاجی آباد هم در حال نزدیک شدن به این وضعیت قرار دارند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، دکتر فرشیدی در نشست خبری با خبرنگاران که بصورت مجازی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام 15 خرداد گفت: از قبل پیش‌بینی می شد که در اواسط خرداد ماه در این پیک شاهد موج سوم این بیماری باشیم. امید است تا اواخر خرداد سیر نزولی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در دو هفته اخیر، جهش قابل توجهی در آمار مبتلایان کرونا در استان هرمزگان داشتیم. تقویت زیر ساخت های درمانی، افزایش مراقبت های بهداشتی و قرنطینه های موثر، سیاست های ما برای کاهش روند مبتلایان در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: در هفته گذشته مصرف ماسک در استان به دلیل اجباری شدن استفاده از آن در دستگاه های اجرایی بالا رفته است. باید برای تمامی رانندگان خطوط حمل و نقل عمومی و مسافران ، استفاده از ماسک اجباری شود. اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود حتی مجبور به تعطیلی بازارها هستیم.

بندرعباس، میناب، رودان و قشم شهرهای قرمز هرمزگان/ اختصاص چند هتل در استان برای بیماران کرونایی

فرشیدی بیان کرد: درحال حاضر با تفاهم نامه‌ای که صورت گرفته است، 60 تخت به بخش آی.سی.یو بیمارستان شهید محمدی اضافه‌شده و حتی ممکن است یک تا دو هتل در سطح استان را برای بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بندرعباس، میناب و رودان و قشم شهرهای قرمز هستند و بندر خمیر و حاجی آباد هم  در نزدیک شدن به این وضعیت، شرایط مشابهی دارند. بندرعباس  با 73 درصد موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان، بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده و شهرستان ابوموسی با نداشتن هیچ مورد مثبتی، در وضعیت سبز قرار دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود : 30 درصد از کسانی که تست می دهند، احتیاجی به تست ندارند. از این پس فقط افرادی را که پزشک تایید می‌کند، باید تست بدهند و دیگر به هیچ وجه زیر بار تست هایی که صلاح نمی‌دانیم، نمی رویم.

فرشیدی خاطر نشان کرد: باید محدودیت هایی در شهر بندرعباس ایجاد شود و نیاز به مداخله برای تعطیلی برخی اماکن در بازار وجود دارد. حتما لازم است که شهروندان ماسک بزنند و فاصله دومتری را با دیگران رعایت کنند زیرا امکان انتقال ویروس کووید19 از طریق سرفه کردن بیشتر از راه‌های دیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز