خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کارگری استان البرز:

چرخه تولید با حفظ حقوق کارگران فعال می‌شود/ نجات اقتصاد کشور در گرو جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۹۳۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندای البرز گفت: مسئولان تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند طوری برنامه‌ریزی کنند که هیچ کاری تعطیل نشود؛ هیچ کارگری اخراج نگردد و مطالبات حقوقی کارگران‌به موقع پرداخت شود زیرا اگر این سه عنصر رعایت شود، چرخ تولید فعال خواهد ماند.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در جلسه کمیسیون کارگری با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در اشتغال و ایجاد امنیت و نشاط در جامعه تاکید کرد: نجات کشور در گرو تولید است زیرا تولید، اشتغال ایجاد می‌کند و اشتغال نیز زیربنای امنیت است چرا که بین درآمد و امنیت رابطه مستقیم وجود دارد؛ یعنی هر جا درآمد باشد خودبخود امنیت حاصل می‌شود.

فردی در ادامه افزود: توسعه هر کشوری بر پایه صنعت، کشاورزی و خدمات بنا می‌شود و در این میان تولید نقش اساسی دارد زیرا چرخ کشور با تولید می‌چرخد. 

وی تصریح کرد: زیربنای تولید سرمایه‌گذاری است و وظیفه همه مسئولان ذیربط آن است که از سرمایه‌گذاری حمایت کرده و موانع تولید را تا حد ممکن مرتفع کنند.

رئیس کمیسیون کارگری در ادامه افزود: همانطور که می‌دانید، امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده و وظیفه مسئولان و مردم آن است که جهت رسیدن به این هدف تلاش کنند. 

معاون استاندار تصریح کرد: ظرفیت و قابلیت‌های خیلی خوبی در بخش تولید در استان وجود دارد که برای تحقق جهش در تولید باید از آنها استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه افزود: مسئولان واحدهای تولیدی با تمام توان همت‌شان این باشد که هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود. باید طوری برنامه‌ریزی شود که مطالبات کارگران به موقع پرداخت شود. واحد تولیدی موفق است که با تدبیر و درایت وضع موجود واحد خود از جمله اشتغال را حفظ کند.

رئیس کمیسیون کارگری در پایان تصریح کرد: برای حفظ تولید و اشتغال، مسئولان تمام دستگاه‌های دولتی نیز موظف هستند در راستای سیاست‌های کلی دولت، واحدهای تولیدی را حمایت کنند. در مجموع باید طوری برنامه‌ریزی شود که هیچ کاری تعطیل نشود، هیچ کارگری اخراج نگردد و مطالبات حقوقی کارگران به موقع پرداخت شود زیرا اگر این سه عنصر را همه رعایت کنند چرخ تولید فعال خواهد ماند. 

در دومین جلسه کمیسیون کارگری، ضمن بررسی مصوبات پیشین، اعضای کمیسیون گزارشی از آخرین وضعیت محیط‌های کارگری و واحدهای تولیدی با محوریت موضوع همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر تولید در استان به حضار ارائه کردند.

دومین جلسه کمیسیون کارگری به ریاست نورمحمد فردی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و دبیری مریم اسماعیلی فرد سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز