خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده بویر احمد از نبود تجهیزات و امکانات برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۸۰۸

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از نبود تجهیزات و امکانات برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های زاگرس انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی روشنفکر  اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی چند سال اخیر و به تبع آن گرم شدن هوا در اواخر فصل بهار و فصل تابستان و کمبود منابع آبی، ارزش و اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی صد چندان می‌شود و بیش از گذشته باید برای حفاظت و حمایت از جنگل‌های زاگرس تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به سرمایه‌های طبیعی بی‌تفاوت باشیم و بلکه باید همه‌ نهادهای مسئول و مرتبط طبق یک برنامه علمی و دقیق، برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند، افزود: ضروری است مجلس و دولت نگران منطقه اکولوژیکی زاگرس با قدمت چند هزار ساله باشد.

روشنفکر با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از آتش‌سوزی در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه، مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز نگران آتش‌سوزی در این سه شهرستان شده‌اند ادامه داد: امیدواریم نهادهای مختلف بیش از پیش به نقش و تاثیر مهم و آشکار "زیست بوم دنا" بر حفاظت از آب و خاک این منطقه توجه کنند و در غیر این‌صورت آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری سایر نمایندگان، میزان سرمایه‌گذاری در منطقه اکولوژیکی زاگرس با هدف حفاظت و احیای این منطقه را افزایش دهیم و برای این مهم نیاز به یک همت ملی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور داریم.

روشنفکر بیان کرد: امیدواریم سازمان جنگل‌ها، حفاظت محیط زیست و نیز سایر نهادهای مسئول به جد از آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی و بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان جلوگیری کنند تا بیش از این شاهد از بین رفتن ذخایر طبیعی نباشیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم و تلاش خواهیم کرد تا اعتبارات مصوب شده تخصیص و تحقق یابد و نیز ردیف‌های بودجه جدیدی برای تامین تجهیزات و امکانات برای حفاظت از جنگل‌ها، جلوگیری از آتش‌سوزی و نیز خاموش کردن آتش مصوب کنیم.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار داریم مناطق مستعد آتش‌سوزی شناسایی و مرتب پایش شوند تا هم از آتش‌سوزی جلوگیری و در صورت وقوع آتش در کمترین زمان خاموش شود.

روشنفکر اظهار داشت: بی‌شک تقویت و حمایت از تشکل‌های محیط زیستی و فعالان آن و نیز تلاش برای جمع‌آوری زباله (شیشه‌، پلاستیک، بطری، ته سیگار و غیره) با مشارکت مردم و سازمان‌های مرتبط و تشکل‌های فعال و علاقه‌مند در حوزه محیط زیست، نیز می‌تواند از بروز آتش‌سوزی و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی موثر باشد.

وی  پیشنهاد داد: یک برنامه بلندمدت با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی، میان نهادهای آموزش و پرورش، وزارت علوم، محیط زیست، وزارت جهادکشاورزی، ارشاد، صدا و سیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سپاه، وزارت کشور، قوه مقننه و سایر نهادهای مرتبط منعقد شود تا در صورت رخداد این حوادث ناگوار، همه ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و مردمی با برنامه‌ریزی بهتر و اصولی‌تری به انجام وظایف و حل بحران بپردازند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز