خبرگزاری کار ایران

آیت الله واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

انقلاب برای امام خمینی(ره) هدف نبود، ابزار بود/ باید با تأسی از امام، در مسیر ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۸۰۱

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب در اندیشه امام خمینی(ره) یک هدف نبود، گفت: امام راحل قصد توقف در انقلاب را نداشت، چراکه انقلاب در اندیشه ایشان، ابزاری مهم، برای رسیدن به اهداف والا همچون عدالت بود.

آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی استاد خارج فقه حوزه علمیه، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به فرارسیدن سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(رض) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: این روز را به همه وفاداران راه امام راحل تسلیت عرض کرده و امیدوارم همه بتوانیم در مسیر آرمان‌های متعالی که امام خمینی(ره) نشان دادند، ثابت قدم بوده و با اعتقاد راسخ پیش برویم.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت علمی امام خمینی(ره) گفت: شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب بعنوان یک عالم فرزانه، فقیه و صاحب‌نظر دینی در مباحث مختلف و علوم متعدد فقه، اصول، تفسیر، عرفان، کلام و...، و همچنین شخصیتی که در سیر و سلوک اخلاقی به بالاترین درجه کمالات انسانی رسیده بودند، قابل بررسی است. 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با وجود رهبری بزرگترین انقلاب مردمی جهان، اما خود را بنده خدا می‌دانست و برای رسیدن به کمالات انسانی از هیچ کوششی فروگذار نبود، خاطرنشان کرد: مجموع ویژگی‌های برجسته علمی حضرت امام(رض) و ویژگی‌های اخلاقی، شخصیت ممتازی از ایشان ساخته بود که جای خود را در قلب همه دلدادگان به مکتب الهی و آزادی‌خواهان جهان باز کرد.

آیت الله واعظ موسوی با بیان این که مبارزه امام خمینی(ره) با طاغوت، منحصر در طاغوت شاهنشاهی نبود، یادآور شد: این شخصیت برجسته جهان اسلام، مبارزه با طاغوت‌ها اعم از طاغوت‌های نفسانی و فردی، طاغوت داخلی که نظام ستمشاهی ۲۵۰۰ ساله بود و همچنین طاغوت فرامرزی که استکبار و صهیونیست نماد آن بودند را با هم دنبال می‌کردند و به همین منظور و برای بر طرف کردن موانع نیل به کمال، فعالیت و حرکت خود را برای تحقق انقلابی برآمده از خواست مردم آغاز کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای این که در مسیر نهضت انقلابی ایران اسلامی تنها نباشد و همراهانی با خود داشته باشد، به تربیت و تهذیب شاگردانی در این مکتب، تحت الطاف حضرت صاحب الامر(عج) همت گماشتند و در نتیجه به ارتقاء جایگاه جامعه و افراد مختلف توجه داشتند که در این مسیر از توفیقات الهی نیز بهره گرفتند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امام خمینی(س) به دنبال ساختن یک جامعه آرمانی، کامل کردن هدف پیامبر مکرم اسلام(ص)، رسیدن به یک عدالت جهانی و زمینه‌سازی برای قیام حضرت حجت(عج) بود، و در همین راستا، تمام عمر و رفاه و آرامش و امکانات خود را، مبذول این مسیر کرد؛ و خداوند نیز ایشان را مورد توجه خود قرار داد، تا نشدنی‌ها به دست او شدنی شود و گاهی آنچه را که دیگران غیر ممکن و شبه محال در نظر می‌گرفتند، به دست توانمند آن بزرگوار، انجام پذیرفت.

وی با بیان این که امام راحل، جامعه آرمانی و توحیدی را منظور نظر داشت تا انسان با عبودیت خداوند تبارک و تعالی، به مراتب بالای انسانیت خود برسد، گفت: قاعدتا پیمودن چنین مسیری، علاوه بر عده و عده که باید تمهید می‌شد، نیازمند رفع موانع نیز بود و خود به خوبی می‌دانست که در شرایط حکومت طاغوت، مسیر همواری برای رسیدن به آن آرمان‌های والا نیست؛ لذا با تلاش‌های علمی و فکری، انقلابی را به همراهی مردم بزرگ و فهیم ایران شکل داد، تا مسیر را راحت‌تر طی کند و با سرعت بیشتری، در نیل به اهداف والا حرکت کند.

آیت الله واعظ موسوی افزود: در نتیجه به نظر می‌رسد که امام راحل، دور دست‌ها را می‌نگریست و اهداف والایی داشت که به انجام رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان یک ابزار مهم و یک ایجاد امکان برای رسیدن به آن اهداف والا صورت گرفت؛ و قاعدتا چنین شخصیتی، قصد توقف در صرف انجام انقلاب را نداشتند.

وی اضافه کرد: امیدواریم همگان نیز با توجه به آرمان‌های متعالی امام خمینی(رض)، از هر امکانی که در اختیار دارند، در مسیر ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی قرار گرفته و حرکت کنیم، تا بتوانیم زمینه را برای ظهور مولای خودمان امام زمان(عج) آماده کنیم و به یک جامعه توحیدی مطلوب همه ادیان آسمانی و الهی برسیم.

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز