خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار فارس و وزیر گردشگری مطرح شد؛

راهکارهای تسریع در روند اجرا پروژه‌های شاخص گردشگری استان فارس

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۵۰

استاندار فارس با اشاره به مشکلاتی که از سال ۹۶ تا کنون روند اجرا این پروژه‌ها را با کندی مواجه کرده است ، از وزیر گردشگری خواست با در نظر گرفتن تسهیلات کم‌ بهره به تکمیل این پروژه ها کمک کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس ، عنایت الله رحیمی در سفر خود به تهران به پیگیری مباحث حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان فارس پرداخت.

رحیمی همچنین با تاکید بر اهمیت مجموعه زندیه در شیراز که شامل ارگ کریم خان ، موزه پارس ( عمارت باغ نظر) ، حمام وکیل و عمارت دیوانخانه است افزود: این آثار  از بناهای شاخص و فاخر سلسه زندیه درایران و بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و  مجموعه های گردشگری و فرهنگی استان هستند؛ بنابراین لزوم تشکیل هیأت امنا برای مجموعه های یاد شده  احساس می‌شود که این مهم با حمایت وزارت گردشگری محقق شود.

پروژه موزه منطقه ای فارس از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در دیدار خود با دکتر مونسان به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه پروژه یادشده  با بیش از 30 هزار مترمربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی کشور محسوب می‌شود و تا کنون قریب 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، عنوان کرد: تکمیل این موزه به اعتباری بالغ بر  60 میلیارد تومان  نیاز دارد و  تملک پلاک های باقی مانده طرح توسط استانداری بلامانع است که با دستور مساعد وزیر به تسریع در اجرا پروژه کمک می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با بیان اینکه شهر شیراز از دیرباز به عنوان قطب پزشکی در منطقه جنوب کشور مطرح و این موضوع از ظرفیت های مهم استان فارس به شمار می رود، اظهار کرد: این شهر  همه ساله پذیرای بیماران زیادی از استان های همجوار و همچنین از کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی ادامه داد: با هدف  استفاده حداکثری از این پتانسیل احداث شهر سلامت در سال های گذشته  مصوب شده و در دولت تدبیر و امید با تلاش مدیران ارشد استان زمینه عملیاتی شدن اجرای طرح فراهم شد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه  طرح مذکور در زمینی به مساحت حدود 900 هکتار و با حجم سرمایه گذاری بالغ بر  8.7 میلیارد دلار در چهار فاز و پیش بینی اشتغالزایی بالغ بر 25 هزار نفر به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جنوب کشور در سفر ریاست محترم جمهوری به استان در فروردین ماه سال 1396 و به دستور ایشان وارد فاز عملیات اجرایی شده است ، از وزیر گردشگری خواست امکان تامین مالی از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) و اعلام  اولویت دار بودن پروژه مذکور به عنوان یک پروژه بزرگ ملی به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران را فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز