خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار مطرح کرد:

جلوگیری از خروج گندم از قزوین/ خرید تضمینی 250 هزار تن گندم در استان

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۴۲

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: ۲۵۰ هزار تن گندم امسال به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری می شود و بعد از آن خرید توافقی این محصول آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در جلسه خرید تضمینی گندم استان، اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید سیاست وارد کردن گندم از کشورهای همسایه را در ذهن نداشته باشند، چون توجه کشور به گندم تولید داخل است و باید حتما سیاست خرید ۲۵۰ هزار تن گندم در استان اجرایی شود.

معاون اقتصادی استاندار افزود: وظیفه خرید تضمینی گندم در سال جاری نیز با جهاد کشاورزی است و نمی‌پذیریم که این وظیفه برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد هرچند این دستگاه می‌تواند بر این مسئله از طریق شرکت غله نظارت کند.

قبادی اضافه کرد: دبیرخانه خرید تضمینی گندم در جهاد کشاورزی استان مستقر است و باید این دستگاه در سال جاری با تمام توان برای خرید گندم اقدام کند چون با کشاورز در ارتباط است و با شرایط کار آشنایی دارد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع پول کشاورزان، ادامه داد: باید دقت کرد محصول گندم یک کالای استراتژیک است و باید دست کشاورز را برای تولید این محصول بوسید و به موقع برای پرداخت پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان اقدام کرد.

این مسئول یادآور شد: بانک کشاورزی استان باید دقت کند به محض واریز پول به حساب بانک برای پرداخت آن به کشاورزان اقدام کند و اگر قصور و تاخیری در این زمینه صورت گیرد حتما برخورد خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استاندار خاطر نشان کرد: اگر ما با مشکل خرید گندم و کمبود آرد مواجه شویم از کسی عذری نمی‌پذیریم و حتما برای برخورد با دستگاه‌های مقصر در این زمینه اقدام می‌کنیم.

قبادی با اشاره به چالش‌های خرید گندم در استان، اضافه کرد: باید دقت کرد که مراکزی در استان گندم را خریداری می‌کنند و با تبدیل کردن آن به ماکارونی و ... از کشور خارج می‌شود بنابراین باید سیاست مشخصی در استان اتخاذ شود و با جدیت برای خرید تضمینی گندم اقدام کرد.

وی عنوان کرد: هدفگذاری ما در سال جاری خرید ۲۵۰ هزار تن گندم به عنوان نیاز استان است و همه باید تلاش کنیم که این امر محقق شود.

این مسئول افزود: گام بعدی ما این است که خرید توافقی گندم که در قانون آمده را به انجام خرید تضمینی منوط کنیم و در مرحله بعد اجازه خرید توافقی گندم در استان صادر شود.

به گفته معاون اقتصادی استاندار، برای ورود و خروج گندم هم حتما باید کمیته فرعی داشته باشیم تا تصمیمات مناسبی را اتخاذ کرده و از خروج گندم از استان بدون اجازه اداره غله جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه در خصوص آماده سازی مراکز خرید گندم، جلوگیری از فعالیت دلالان، معرفی نماینده تام الاختیار دستگاه‌ها، جلوگیری از خروج غیرمجاز گندم از استان و ...بحث و گفت و گو شد.

امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی، خرید ۲۲۰ هزار تن گندم به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به استان ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز