خبرگزاری کار ایران

فلاح نژاد خبر داد:

کسب عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی توسط یک شرکت تولیدی در البرز

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۴۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، گفت: خانه بهداشت کارگری شرکت کدبانو(دلپذیر) در استان البرز از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بعنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی معرفی شد.

به گزارش ایلنا، حسین فلاح نژاد با اعلام خبر کسب عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی توسط یک شرکت تولیدی در استان البرز، اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانه بهداشت کارگری شرکت کدبانو البرز به عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی انتخاب شد.

وی در خصوص  ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی و نحوه فعالیت های آنان تصریح کرد: براساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با 50 نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: خانه های بهداشت کارگری به منظور ارتقاء سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل ایجاد می شوند .

وی در خصوص شاخص های ارزیابی خانه های بهداشت نمونه ملی خاطر نشان کرد : شاخص‌های اصلی ارزیابی و امتیازدهی به خانه‌های بهداشت کارگری برتر ملی شامل نصب تابلو و پوستر، مناسب بودن فضای فیزیکی، وضعیت سرمایشی و گرمایشی، ثبت تعداد مراجعات، نظارت بر آب آشامیدنی، انجام معاینات دوره ای ، انجام معاینات قبل از استخدام، تجهیزات فنی، وضعیت انطباق داروهای موجود با لیست دارویی و دستورالعمل شرایط نگهداری داروها و تاریخ انقضای داروهای موجود و غیره می باشد که از سوی حوزه امور اجتماعی وزارت متبوع بررسی و نفرات برتر استانها معرفی می شوند.

فلاح نژاد تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا نقش خانه بهداشت‌های کارگری دراستان البرز در مهار و همچنین حفظ و صیانت از سلامت کارگران و سالم سازی محیط کار از این بیماری در رونق وجهش تولید بسیار چشمگیر بوده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه تصریح کرد: ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

همچنین مراسم تجلیل و معرفی خانه‌های بهداشت کارگری برتر ملی از سوی وزارت متبوع پس از فراهم شدن شرایط لازم برگزار خواهد شد.

در استان البرز ۹۰ خانه بهداشت کارگری فعال هستند که به ارائه خدمات بهداشتی در محیط های کار و تولید می پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز