خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری می شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۵۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال خرید ۲۲۰ هزار تن گندم به نرخ مصوب دولتی به استان قزوین ابلاغ شده است و ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان ۳۲۰ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه  در جلسه خرید تضمینی گندم استان قزوین، اظهار کرد: طبق پیش بینی صورت گرفته امسال ۳۳۵ هزار تن عملکرد کشت گندم در استان است که با توجه به تعداد کشاورزان، سطح زیر کشت و شرایط اقلیمی مناسب در استان تخمین زده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به خرید تضمینی گندم، اضافه کرد: آبیک، اولین شهرستان استان است که برداشت گندم را شروع خواهد کرد و چون گندم آن کشت آبی است باید حمایت، هدایت و نظارت زیادی داشته باشیم که گندم آبی با کیفیت خوبی در سیلوهای استان ذخیره شود.

خمسه با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در استان، گفت: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم در استان هزار و ۷۰۰ تومان بود که در سال جاری ابتدا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و در ادامه با حکم حکومتی ر ئیس جمهوری به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

وی گفت: سال قبل خرید گندم از طرف جهاد کشاورزی و شرکت غله انجام می‌شد ولی امسال با توجه به تمرکز زدایی صورت گرفته و شروع به کار وزارت بازرگانی از مهرماه، دستورالعمل خرید گندم تغییر خواهد کرد.

این مسئول افزود: هم اینک در استان‌های دیگر مسوول خرید گندم سازمان صنعت است و در استان قزوین هم ما تابع تصمیمات استانداری خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان از اسفندماه تیم‌های خود را برای خرید گندم مشخص کرده و ضمن ارایه آموزش‌ها ماشین آلاتی که باید وارد استان شوند را مورد بازنگری قرار داده و مراکز خرید یکبار دیگر رصد شده ‌اند و مشکل را برای خرید گندم نداریم.

خمسه افزود: سال گذشته ۱۷۵ هزار تن گندم در استان خریداری شد ولی تا به امروز با تدبیر استاندار مشکلی در زمینه گندم نداشتیم چون اجازه خروج گندم از استان داده نشد.

وی اضافه کرد: امسال هم امیدواریم حداقل برش مصوب را برای خرید گندم در استان انجام دهیم هرچند ستاد اقتصادی استان نظر دارد که ۲۵۰ هزار تن را خریداری کنیم.

این مسئول عنوان کرد: ۲ روز است که برداشت جو در بویین زهرا کلید خورده است ولی قیمت خرید تضمینی برای جو نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: از مسوولان درخواست داریم که با توجه به ظرفیت استان در بحث دام و طیور موضوع به نحوی هدایت شود که جوی تولیدی استان در داخل استان بیشتر مشتری داشته باشد چون نهاده های دامی وارداتی است و اگر جود در استان بماند به نفع دام و طیور خواهد بود.

خمسه با بیان اینکه استان قزوین با توجه به داشتن دشت قزوین، منابع آبی مناسب و شرایط اقلیمی مناسب‌تر ظرفیت مناسبی را برای کشت گندم و جو دارد، افزود: ۴۴۷ هکتار گندم آبی و ۱۰۶ هکتار گندم دیم، پنج هزار و۳۰۰ هکتار کشت کلزا، ۲۴ هزار و ۷۰۰ هکتار جو آبی و هشت هزار و ۹۴۷ هکتار جو دیم در استان کشت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز