خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان سمنان خبر می دهد؛

قطع حدود 20 اصله درخت کهنسال در بیمارستان رضایی دامغان/ کمیسیون قطع اشجار دامغان پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۹۹

حدود 20 اصله درخت کهنسال کاج که بالای 50 سال از عمرشان می گذرد در محوطه بیمارستان رضایی و ساختمان سابق شبکه بهداشت و درمان دامغان به دلایل نامعلومی قطع شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قطع درختان این محوطه در حالی انجام شد که بر اساس آیین نامه اجرایی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب 1388/05/13 مجمع تشخیص مصلحت نظام قطع هر گونه درخت در شهرها ( خشکیده و زنده) باید با مصوبه کمیسیون قطع اشجار شورای شهر باشد.

بر اساس ماده 5 آیین نامه فوق برای قطع و جابجایی هر گونه درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر، با درخواست مالکان، متولیان، متصدیان و اشخاص مسئول این اماکن، در موارد مشروح که ذیل همین ماده ذکر شده پس از تصویب کمیسیون موضوع ماده 7 این آیین نامه شهرداری مکلف به صدور مجوز است اما پرسش اینجاست که آیا قطع این درختان که بالای 5 دهه از عمر آنها می‌گذرد و فاصله‌ای کمتر از 100 متر با شهرداری و شورای شهر داشته آیا مصوبه کمیسیون قطع اشجار را داشته یا خیر ؟

قطع درختان در دامغان مسبوق به سابقه بوده و چندین ماه قبل نیز در ایام هفته درختکاری هیئت امنای مسجد روستای زرگرآباد بر سر اختلاف قطعه زمینی با شورای اسلامی 60 اصله درخت را قطع کرده بود.

با توجه به ظواهر امر و فیلم ها و تصاویر دریافتی از درختان قطع شده به نظر می رسد این درختان زنده بوده و علت قطع آنها معلوم نیست.

همچنین بنا بر اطلاع از منابع آگاه مقداری از چوب درختان از محوطه بیمارستان خارج و مابقی در محوطه بیمارستان موجود است و ناگفته نماند که باقی مانده تنه برخی درختان نیز به دلایل نامعلوم سوزانده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز