خبرگزاری کار ایران

عضویت بالغ بر 76 هزارنفر در صندوق بیمه اجتماعی استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۱۷

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان گفت: بیش از هفتاد و شش هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند و از این لحاظ اصفهان رتبه پنجم در کشور را دارد.

عماد استکی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: سوم خرداد ماه امسال، صندوق بیمه اجتماعی پانزده ساله شد و اولین اعضای تحت پوشش صندوق با شصت و پنج سال سن به صورت رسمی در سال جاری بازنشسته می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: شرط اصلی بازنشستگی  آن است که هر فرد بیمه شونده حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه و شصت و پنج سال داشته باشد تا مشمول دریافت مستمری بازنشستگی قرار بگیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان یادآور شد: در حال حاضر افرادی که از بدو تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، حق بیمه پرداخت کرده‌اند، امسال می توانند درخواست بازنشستگی کامل بدهند. البته به این شرط که سنش به ۶۵ سال رسیده باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۶ هزار نفر در استان اصفهان  عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند. این جمعیت شامل کشاورزان ، روستاییان و عشایر و نیز ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است؛ البته چند سالی است که جمعیت قابل توجهی از رانندگان قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی به جمعیت مشمول بیمه اجتماعی اضافه شده اند.

استکی با بیان اینکه تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت عضو صندوق بیمه اجتماعی مستمری دریافت می کنند اذعان داشت: ۳۲۶۴ نفر از این جمعیت به دلیل فوت سرپرست خانواده، حق بیمه مستمری دریافت می کنند. ۳ هزار و ۵۴۷ نفر هم بازنشسته واقعی داریم و ۴۶۵ نفر نیز به دلیل حادثه یا بیماری از کار افتاده شده اند که به آنها مستمری از کار افتادگی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۲۷۶ نفر تعداد کل مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی استان اصفهان هستند اضافه کرد: حداقل حقوق مستمری ما ۳۶۶ هزار تومن و حداکثر  نهصد و سی وسه هزار تومن است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان گفت:  استان اصفهان رتبه پنجم کشور بر اساس اصلی‌ترین شاخصه در تعیین عملکرد صندوق اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر که همانا جذب افراد نسبت به جمعیت مشمول بیمه است را دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته شهرستان های دهاقان، بویین و میاندشت و سمیرم در بین  ۲۴ شهرستان  استان اصفهان رتبه‌های اول تا سوم از لحاظ جذبه بیمه شونده را دارند. شهرستان های چادگان، لنجان و نائین نیز عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

استکی با اشاره به بهترین شهرستان‌ها از نظر عملکرد در سال گذشته  اظهار داشت: در شهرهای سمیرم، بوئین و میاندشت و نجف آباد بیشترین بیمه شده در سال گذشته ثبت شده است و کاشان، نایین و آران و بیدگل پایین ترین عملکرد را داشته اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان تاکید کرد: برنامه ما برای سال جدید با توجه به شرایط ویژه به دلیل شروع کرونا جذب حداقل ۳ هزار و ۱۹۴ نفر و حداکثر ۹۵۸۱ نفراز لحاظ تعداد بیمه شدگان است.

وی با اشاره به اینکه این دستور از تهران به ما ابلاغ شده افزود: امیدواریم بتوانیم به این هدف نزدیک شویم .

استکی با بیان اینکه با شیوع کرونا تمهیداتی برای رفاه حال بیمه شوندگان صندوق بیمه اجتماعی در نظر گرفتیم گفت: این تمهیدات فرصت دو ماهه تمدید برای بیمه شوندگانی بود که در بهمن و اسفند ماه سال گذشته نتوانسته بودند حق بیمه خود را پرداخت کنند. این عزیزان فروردین و اردیبهشت سال جاری فرصت داشتند که حق بیمه خود را پرداخت نمایند. مورد دیگر تمدید قرار داد با کارگزاران خود در شهرستان های دیگر تا پایان اردیبهشت ماه بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز