خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

افزایش 6 برابری رهن و اجاره در شهر همدان/ برخی از روی ناچاری و نداشتن پول پیش داخل چادر زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۲۸۰

عضو شورای شهر همدان با اشاره به افزایش 6 برابری رهن و اجاره در این شهر، گفت: با شرایط به وجود آمده مردم ناچارند به حاشیه شهر رفته و در داخل چادر زندگی کنند.

اکبر کاووسی امید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از وضعیت قیمت مسکن، زمین، رهن و اجاره شهر همدان، اظهار داشت: البته نه تنها شهرستان همدان بلکه در سایر مناطق کشور مشکل افزایش غیر اصولی در مورد تهیه و اجاره مسکن و زمین وجود دارد که حداقل 4 تا 6 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: به طور مثال در اعتمادیه همدان که محله متوسط نشین شهر است 4 برابر افزایش قیمت زمین و مسکن داشته‌ایم. در بحث اجاره و رهن به طور مثال پول پیش 5 میلیون تومانی هم اکنون به 30 میلیون تومان افزایش یافته است و صاحبخانه به مستاجر می‌گوید یا این مبلغ را پرداخت کند در غیر این صورت باید خانه را تحویل دهد.

کاووسی ادامه داد: همین امروز چند مراجعه کننده به شورای شهر همدان داشتیم که برای دریافت وام از بانک برای پول پیش خانه معرفی شوند. چرا که اگر قادر به پرداخت مبلغ درخواستی از سوی صاحبخانه نباشند خود و خانواده شان باید آواره و بی سرپناه شوند.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: با افزایش 6 برابری پول پیش خانه ها بیشترین فشار بر روی قشر محروم جامعه است که توانایی پرداخت پول پیش و اجاره ها را نداشته و مجبورند به حاشیه شهرها بروند و در چادر زندگی کنند.

وی یادآور شد: در همین راستا مرد جوان همدانی به دلیل نداشتن پول پیش در منطقه خضر همدان با برپا کردن چادر بر روی قطعه زمینی که قبلا خریده بود با خانواده اش به آنجا نقل مکان کرده‌اند. صاحبخانه از وی 35 میلیون تومان بابت رهن می خواهد که پرداخت این مبلغ از توان مالی این جوان خارج بوده است.

کاووسی ادامه داد: مدیریت شهری، مسئولان دولتی، مردم و صنف مشاورین املاک همدان باید با همکاری و همدلی و در کنار هم بتوانیم این قیمت ها را کنترل و اگر بشود حتی کاهش بدهند که قشر محروم توان پرداخت اجاره بهای این خانه ها را داشته باشند و با خیال راحت برای خود و خانواده های‌شان خانه ای را اجاره و آسوده خاطر زندگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز