خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

تالاب‌های چهارمحال و بختیاری با مشارکت جوامع محلی احیا شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۲۲۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهار محال و بختیاری گفت: تالاب‌های این استان با مشارکت جوامع محلی احیا و پایدار شده است.

به گزارش ایلنا، شهرام احمدی گفت: با ارتقای آموزش‌های زیست محیطی و تبیین ارزش‌های تالاب برای جوامع محلی، مردم برای حفظ و احیای تالاب‌ها ترغیب شده‌اند.

وی افزود: تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب‌های چغاخور و گندمان، افزایش نیرو‌های حفاظتی، ایجاد پاسگاه‌های محیط بانی، افزایش گشت، کنترل و نظارت، احداث ایستگاه پایش برخط برای تالاب چغاخور از دیگر اقدامات حفاظت محیط زیست در راستای احیای تالاب‌ها است.

احمدی گفت: با توجه به وجود شرایط مساعد در تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری، تخم‌گذاری و زادآوری برخی از پرندگان مهاجر در استان آغاز شده است.

وی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار قطعه، متشکل از ۶۰ گونه پرنده به تالاب‌های استان مهاجرت بهاره یا زمستانه دارند که از این تعداد بین ۴۰ تا ۵۰ هزار قطعه پرنده با توجه به شرایط خوب موجود زادآوری می‌کنند.

استان چهارمحال و بختیاری دارای شش تالاب مهم است که این تالاب‌ها به صورت زنجیروار از ضلع جنوبی بروجن، در امتداد کوه کلار به طرف غرب منطقه گسترده شده‌اند.

این مجموعه تالابی ،چهارمحال و بختیاری را به یکی از شاه راه‌های عبور پرندگان مهاجر و آبزی از کشور‌های اروپایی و روسیه و استان‌های شمالی کشورمان به سمت کشور‌های حوضه خلیج فارس تبدیل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز