خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش نرخ حمل و نقل عمومی مشهد از نیمه خرداد/نارضایتی گسترده مردم از افزایش هزینه حمل و نقل

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۱۹۰

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: مصوبه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی به روال هر سال در دی و بهمن ماه سال گذشته در لایحه‌ای مبنی بر افزایش قیمت کرایه‌ها به شورای شهر ابلاغ و تصویب شد.

به گزاش خبرنگار ایلنا از مشهد، با اعلام اجرای مصوبه شورای شهر مشهد مبنی بر افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی پیام‌های مردمی با مضمون گلایه و نارضایتی برای ما ارسال شد که همین نارضایتی شهروندان ما را برآن داشت تا به سراغ مردم رفته و از آنها درباره این افزایش قیمت‌ها سئوال کنیم.

یکی از مسافران در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: مشتری همیشگی ناوگان حمل و نقل عمومی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه هستند و بیشترین هزینه افزایش قیمت‌ها در بخش حمل و نقل عمومی بر این قشر تحمیل می‌شود.

محمدی می‌افزاید: اگر چه هنوز مصوبه شورا اجرایی نشده اما برخی از رانندگان تاکسی‌های خطی افزایش کرایه را اعمال کرده و به همین دلیل بهتر است اگر افزایش نرخ کرایه‌ها قانونی و طبق بخش‌نامه است اطلاع رسانی عمومی شده و در غیر این صورت مسئولان برای نظارت باید حضور داشته تا با متخلفان برخورد کنند.

       افزایش‌ها کرایه‌ها متناسب با افزایش حقوق‌ها نیست

یکی دیگر از همشهریان نیز اظهار می‌کند: این افزایش کرایه‌ها باید متناسب با افزایش حقوق‌ها اعلام شود و در شرایط کنونی کشور که بازار بسیاری از کسب و کارها کساد شده، افزایش نرخ کرایه عمومی به هیچ عنوان معقول نبوده و قطعا نارصایتی‌های بیشتری را به همراه دارد.

وی ادامه می‌دهد: در این شرایط که فقر افزایش پیدا کرده و مردم ناچار به استفاده از حمل و نقل عمومی بوده، افزایش نرخ کرایه‌ها به هیچ وجه صحیح و عادلانه نبوده چرا که این افزایش تنها برای قشر کم درآمد اعمال می‌شود چون قشر مرفه با وسایل شخصی به تردد در سطح شهر پرداخته و این افزایش نرخ‌ها هیچ تاثیری بر آنها ندارد.

تعلیق ۳ ماهه افزایش نرخ به علت کرونا

مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در گفت وگو با ایلنا پیرامون افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: این مصوبه قبل از بحران کرونا تصویب شد، اما از آنجا که کشور در شرایط حساسی قرار  گرفت اجرای این مصوبه به حالت تعلیق درآمد و با تاخیر اجرایی شد.

افزایش نرخ از نیمه خرداد اجرایی می‌شود

وی تصریح می‌کند: با توجه به اپیدمی کرونا و تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی از اسفند ماه سال گذشته، این افزایش قیمت از ۱۵ خرداد ماه اعمال می‌شود، اگرچه هر سال از روزهای ابتدایی سال، افزایش نرخ اعمال شده اما امسال این افزایش قیمت با تاخیر ۲ ماه از نیمه خرداد اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که تاخیر بیشتر در اجرای این طرح در راستای رضایت مردم در شرایط کنونی است یا خیر پاسخ می‌دهد: در شرایطی که کشور با بحران کرونا روبرو بوده بایستی مردم را به استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی ترغیب کنیم چرا که استفاده از این ناوگان احتمال ابتلا و شیوع ویروس رو افزایش می‌دهد.

وی می‌گوید: افزایش نرخ استفاده از حمل و نقل عمومی شاید منجر به استفاده کمتر از این ناوگان شود که این موضوع برای سلامت شهروندان مفید واقع شده و شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل پاک ترغیب می‌کند.

افزایش استقبال مردم از حمل و نقل پاک

رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک تشریح می‌کند: استقبال مردم از استفاده از وسایل حمل و نقل پاک و دوچرخه نسبت به بازه زمانی سال گذشته حدود ۱۰ برابر شده و این استقبال نیز باید افزایش پیدا کند.

وی در باره افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌های خطی می‌گوید:  نرخ کرایه تاکسی‌ها به صورت میانگین حدود ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش با توجه به افزایش نرخ سوخت و دیگر تورم‌های سال گذشته اعمال و اجرایی شده که این افزایش به نسبت دیگر کلان‌شهرها معقول‌تر و پایین تر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز