خبرگزاری کار ایران

معاون امداد و نجات هلال احمر استان مطرح کرد:

ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی مناطق قزوین برای امدادرسانی مناسب

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۱۶۶

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تهیه بانک اطلاعاتی مناطق در حوزه‌های مختلف استان قزوین برای امدادرسانی بهتر و دقیق‌تر ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حکمت اله هاشمی در کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی که با دستور کار برگزاری مانور دورمیزی در جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: با تهیه این بانک اطلاعاتی، مخاطرات و تهدیدات، ریز جمعیتی، مراکز عمومی خدمات رسانی در هر منطقه شناسایی و احصا شده و با استفاده از آنها برای ارتقای امدادرسانی اقدام خواهد شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان با بیان اینکه کار نجات و جست و جوی مصدومان در ۲۴ ساعت اولیه وقوع حوادث انجام می‌گیرد، افزود: بیشترین مشکل هنگام وقوع حوادث در امدادرسانی وجود دارد و گروه‌های نجات در ۲۴ ساعت اولیه وقوع حوادث برای امدادرسانی مسئولیت دارند و بعد از آن نیاز چندانی به امکانات و تجهیزات نیست.

هاشمی با تبیین الگوی استاندارد امدادرسانی در سوانح و حوادث، اضافه کرد: اگر این الگوی استاندارد در امدادرسانی پیاده سازی و اجرا شود از ایجاد نابسامانی و بی عدالتی در توزیع خدمات امدادی جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در هر شهری که خدمات ارایه می‌شود باید دارای یک ورودی و خروجی باشد و ستاد اصلی امدادرسانی در بیرون شهر و ورودی اصلی آن استقرار یابد و انبارهای تدارکاتی و نیروهای لجستک در آن مستقر شوند.

این مسئول اضافه کرد: ترسیم مکان مناسب، نحوه سازماندهی و بهینه سازی ظرفیت نیروی انسانی و لجستگ ارگان‌ها، نحوه ارایه خدمات حمایت روانی و مددکاری اجتماعی و تخصیص فضا و جایگاه‌ها برای نیروی انسانی امدادی در این طرح دیده شده‌اند و تسریع در ارسال ارقام، شفاف سازی در ارایه خدمات، ارتقای خدمات رسانی و ... را به دنبال خواهد داشت.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان با بیان اینکه انجام این طرح بسیار ساده است و تمامی ظرفیت امدادگران برای نجات شهروندان در حوادث اختصاص خواهد یافت، افزود: مشکل عمده ما در امدادرسانی نارضایتی و نابسامانی در ارایه خدمات است و باید برای برون رفت از این مشکل به انجام کار تیمی و اجرای الگوی استاندارد امدادرسانی در حوادث و سوانح روی آوریم.

هاشمی عنوان کرد: امدادرسانی درست تاثیر مستقیمی در خدمات رسانی سایر دستگاه‌ها دارد و نقش موثری در افزایش رضایت شهروندان در حوادث و سوانح ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز