خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برداشت مکانیزه کلزا در شهرستان تایباد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۱۴۳

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت مکانیزه کلزا از سطح ۲۸۰ هکتار از اراضی دشت‌های کاریز و بخش میان‌ ولایت این شهرستان آغاز شده است.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: میانگین تولید این دانه‌های روغنی در اراضی مستعد در هر هکتار افزون بر 2 تُن است که با توجه به بارندگی‌های مناسب و تغذیه صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود برداشت امسال در واحد سطح افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به برداشت گندم، جو و کلزا در این شهرستان توسط بیش از 43 دستگاه کمباین افزود: تاکنون 200 هکتار کلزا برداشت و 103 تُن تحویل مراکز خرید شده است، با توجه به حساسیت کلزا به ریزش، کارشناسان این مدیریت بر عملیات برداشت در مزارع نظارت مستمر دارند.

میری دیسفانی بیان کرد: استفاده از مزارع محصول کلزا برای تولید عسل، افزایش درآمد کشاورز در واحد سطح، کاهش وابستگی به واردات روغن و تناوب زراعی کلزا با غلات از مهمترین مزایای کشت این محصول است که با استقبال خوب کشاورزان این شهرستان مرزی روبه رو شده است.

وی اعلام کرد: محصول کلزای تولیدی توسط دولت با قیمت 46 هزار و 600 ریال به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

حدود ۸۵ درصد سهم اقتصاد شهرستان تایباد مربوط به بخش کشاورزی است، این شهرستان مرزی در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز