خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بیش از پنج هزار تبعه خارجی در مدارس قزوین تحصیل می کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۶۰

پنج هزار و ۶۹۸ دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری گفت: از این تعداد چهار هزار و ۲۳۳ دانش آموز در مقطع ابتدایی، یک هزار و ۱۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۴۴۸ نفر نیز در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی دختر و پسر در مدارس قزوین یکسان است ولی به دلیل مشکلات مالی خانواده‌ها، اکثر دانش آموزان پسر هستند.

اصغری با بیان اینکه اکثریت دانش آموزان اتباع خارجی در این استان افغانی هستند، افزود:  اتباع عراق بیشترین دانش آموز را بعد از افغانی به خود اختصاص داده اند و همچنین از بعضی از کشورهای همسایه هم به تعداد کمی دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه براساس مقررات جمهوری اسلامی هیچ فرقی بین دانش آموز ایرانی و غیرایرانی در مدارس وجود ندارد ، افزود: بر این اساس با دانش آموزان بطور یکسان برخورد می‌شود و این دانش آموزان که بیشتر آنان نیز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند با قرار گرفتن در کنار سایر دانش آموزان و آموزش کتب درسی ایرانی از تجهیزات آموزشی یکسان برخوردار هستند.

این مسئول از معافیت پرداخت شهریه تحصیلی دانش آموزان اتباع خبر داد و گفت: این دانش آموزان به طور مساوی از امکانات آموزشی موجود در مدارس استفاده می‌کنند و در حال حاضر سه مدرسه در نواحی که تعداد اتباع افغانی در آنها بیشتر است از محل اعتبارات کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد : بیشتر دانش‌آموزان اتباع کشورهای خارجی در مدارس ناحیه یک و دو استان قزوین مشغول تحصیل هستند و تعداد کمی در دیگر مناطق این استان ادامه تحصیل می‌دهند.

اصغری با بیان اینکه اتباع خارجی غیرمجاز در مدراس نداریم، اضافه کرد: در سال‌تحصیلی جدید دانش‌آموزان اتباع خارجی که دارای مدارک هویتی و اقامتی معتبر و یا دارای کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی صادره از سوی امور اتباع وزارت کشور، همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس استان ثبت نامه بعمل خواهد آمد.

وی یادآور شد: دانش آموزان اتباع خارجی برای ثبت نام کتب درسی باید از طریق مدیران مدارس اقدام کنند .

استان قزوین داری ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۴ منطقه آموزشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز