خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه گذاری سازمان صمت استان:

رتبه سوم جذب سرمایه گذاری خارجی کشور به قزوین اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۲۷

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان قزوین در سال گذشته با جذب پنج سرمایه گذار خارجی موفق به کسب رتبه سوم کشور در این زمینه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، کامران لشگری اظهار کرد: بر مبنای این گزارش استان قزوین با جذب ۶ درصد از حجم سرمایه گذاری خارجی کشور، رتبه ششم را از این لحاظ کسب کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان افزود:حدود ۵۰ سرمایه‌گذار خارجی در استان مشغول فعالیت هستند و ظرفیت‌ها و جذابیت‌های‌بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان، چشم انداز گسترده‌ای را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در قزوین فراهم آورده است.

لشگری خاطرنشان کرد: جذب این تعداد سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین باعث شده تا بیش از ۱۸ کشور اروپایی و آسیایی در صنایع استان قزوین فعال بوده و زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را در استان فراهم کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت سرمایه گذاران خارجی جدید در استان با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، نشان دهنده شکست توطئه‌های استکبار جهانی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی است.

استان قزوین طی ۲ سال گذشته در رتبه چهارم و سوم کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی قرار داشته است.

در استان قزوین ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و حدود چهار هزار واحد تولیدی فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز