خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

خسارت میلیاردی کرونا به واحدهای کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خسارت وارده به واحدهای کشاورزی استان قزوین را بر اثر شیوع ویروس کرونا هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه گفت: واحدهای کشاورزی استان قزوین به جز در بخش دام و طیور در پی شیوع کرونا مبلغی معادل هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر براساس بررسی های به عمل آمده، این میزان خسارت به ۲۴۹ واحد کشاورزی استان قزوین وارد آمده است.

خمسه اظهار کرد: ۶۰ مورد از واحدهای خسارت دیده کشاورزی مربوط به صنایع غذایی و تبدیلی هستند،۳۵ مورد به استخرهای پرورش ماهیان خوراکی و همچنین ۳۵ مورد نیز به واحدهای پرورش ماهیان زینتی اختصاص دارند.

وی اضافه کرد: ۱۹ واحد گلخانه ای، ۱۱ واحد تولید گیاهان دارویی،۱۰ واحد فرآوری زیتون و ۶ واحد تولید قارچ خوراکی نیز در بین واحدهای کشاورزی قزوین که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند، هستند.

این مسئول بیان کرد: صنایع مربوط به خوراک دام و ۶ واحد سردخانه ای به همراه ۳۲ طرح آب و خاک از دیگر واحدها و طرح های کشاورزی استان قزوین هستند که به دنبال شیوع کرونا دچار خسارت شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: تولید سه مورد از واحدهای یاد شده در بخش تولیدات گیاهان دارویی و گل های شاخه بریده در این ایام متوقف شده است و همچنین سایر واحدها نیز با افت تولید ۲۰ تا ۵۰ درصدی مواجه شدند و همچنین برخی از آن ها نیز با عدم فروش محصول و کاهش فروش روبرو شده اند.

خمسه عنوان کرد: تلاش داریم تا با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره و همچنین استمهال بدهی های مالیاتی و بیمه ای و بانکی این واحدها، به آنها برای جبران خسارات وارد شده کمک کنیم.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار و فعال است.

این استان سالانه حدود ۴ تا ۵ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز