خبرگزاری کار ایران

فعلی به ایلنا خبرداد:

آتش‌سوزی جنگل‌های خاییز مهار شد / بیش از 100 هکتار از اراضی منطقه در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۹۸۹

مدیرکل منابع طبیعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شب گذشته آتش سوزی منطقه خاییز به طور کامل مهار شد.

عزیز فعلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ساعت 12 شب گذشته آتش سوزی جنگل های منطقه خاییز پس از چند روز تلاش بی وقفه نیروهای امداد منابع طبیعی، محیط زیست و مردمی مهار شد و در حال حاضر این نیروها در حال پاکسازی منطقه هستند.

وی افزود: در این آتش سوزی بیش از 100 هکتار از جنگل های این منطقه دچار آتش سوزی شد که 40 هکتار این آتش سوزی دچار خسارت جدی شد.

فعلی ادامه داد: عوامل این آتش سوزی شناسایی شده و تاکنون تعدادی از این افراد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طول عملیات مهار آتش سوزی جنگل‌های خاییز 6 بالگرد آبپاش در منطقه مشغول فعالیت بودند.

منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان کهگیلویه با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزار و ۳۸۵ هکتار در سال ۷۷ در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

بلوط، بنه، کلخنگ، ارزن، زالزالک، بادام، گون و انواع گیاهان دارویی مانند آویشن، لیزک، برنجاس و... و همچنین شاهین، بحری، کبک، تیهو، انواع کبوتر، خانواده گنجشک سانان، خانواده کهرکلی، هدهد، دارکوب، خانواده سارگپه، خانواده عقاب ها، بازها، کلاغ، تشی، جوجه تیغی، گرگ، کفتار، انواع روباه و پلنگ بخش مهمی از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه حفاظت شده خاییز محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز