خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس :

ضرورت توجه به ارتقای تاب آوری کودکان از سوی فعالان حقوق کودک

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۹۳۵

جلسه حقوق کودک با حضور نمایندگان تام الاختیار حقوق کودک در دستگاه‌های اجرایی در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ضمن ارائه راهبردها و اهداف اختصاصی برنامه عمل جامع حقوق کودک و نوجوان(سند ملی) بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی،توانمند سازی و آگاه سازی کودکان بسیار اهمیت دارد و بی توجهی به این موضوع مشکلات بیشتری در سال های نوجوانی و جوانی ایجاد خواهد کرد.  

سیده معصومه دستغیب ضمن تاکید بر اهمیت حقوق کودکان و امر پژوهش بیان داشت: باید بخشی از پژوهش‌های استان در حوزه کودکان انجام پذیرد تا بتوانیم مشکلات در حوزه حقوق کودکان را به صورت علمی بررسی و راهکار عملی ارائه شود.

وی با بیان اهمیت و نقش تشکل‌های غیر دولتی اظهار داشت: باید از ظرفیت بسیار خوب تشکل‌های فعال حوزه کودکان استفاده کنیم و با حمایت از آن ها حقوق کودکان در جامعه نهادینه شود. 

دستغیب با تاکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه های دولتی و تشکل های غیر دولتی فعال حوزه کودکان و پرهیز از موازی کاری بیان داشت: بحث تاب آوری کودکان باید مورد توجه فعالان حوزه کودک قرار گیرد. وی گفت: گروه مجازی متشکل از نمایندگان تام الاختیار حقوق کودکان در دستگاه های اجرایی و تشکل های غیر دولتی فعال تشکیل خواهد شد تا هم‌افزایی بیشتری صورت پذیرد و تمامی فعالان حوزه کودک می‌توانند با دفتر امور بانوان ارتباط برقرار کنند و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه چندین سال است موضوع حقوق کودکان از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به دفاتر امور بانوان واگذار شده است و هرساله گزارش‌های تمام سازمان‌ها از این طریق مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حقوق کودک در استان انجام پذیرفته که از جمله می‌توان به افتتاح کلینیک حقوق کودک، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای آگاه سازی خانواده‌ها و کودکان و برگزاری بیستمین کنفرانس ملی و تخصصی حقوق کودک با حضور مسئولان کشوری و استانی و تعامل بسیار خوب با دستگاه های اجرایی در این زمینه اشاره کرد.

دستغیب گفت: 11 سازمان به شکل مستقیم و هفت  سازمان به صورت همکار در حوزه کودکان دارای شرح وظایف و دستور کار هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز