خبرگزاری کار ایران

بازرس وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با ایلنا:

با رفتار سلیقه ای در اجرای قانون تغییر کاربری اراضی برخورد خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۸۹۰

رئیس گروه بازرسی و ارزیابی امور اراضی کشور در جمع کشاورزان معترض تربت جامی از برخورد با رفتار سلیقه ای در اجرای قانون در صورت اثبات خبر داد .

رضا دوستی ایرانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت : ما به این خاطر به تربت جام آمدیم که اگر احتمالا" همکاران ما در نحوه اجرای حکم ، قوانین و مقررات را اجرا نکرده باشند با آنان برخورد بشود و فعلا ما اسناد و مستندات افراد معترض را جمع آوری و ظرف ۱۰ روز بررسی می کنیم و اگر واقعا احساس کنیم همکاران ما کوتاهی کردند برخورد می کنیم و هیچ تعارفی با کسی نداریم.

وی ادامه داد : درست است که ما روی نیروی خود تعصب داریم ولی نیرویی که سالم باشد و کارش درست باشد و اگر به این نتیجه برسیم که نیروهای ما درست کار کردند از آنها دفاع می کنیم و اگر نیروی ما اشتباه کرده باشد حتما برخورد خواهیم کرد. درست است که در برخی بخش ها اعمال سلیقه وجود دارد ولی اینکه همکار ما رفتار توهین آمیزی داشته باشد و اگر واقعا چنین خطایی کرده باشد من عذرخواهی می کنم.

دوستی گفت : نباید اصل صورت مسئله را زیر سئوال ببریم؛ اصل کار درست بوده اصل قانون آمره است که باید اجرا شود تا بتوانیم از اراضی کشاورزی حفاظت کنیم ولی این هم اصل است که مرّ قانون باید اجرا شود و اعمال سلیقه نکنیم و هر جایی که اعمال سلیقه کردیم ، خلاف قانون عمل کردیم ، چون قانون فصل الخطاب است و کسی که سلیقه ای عمل کرد باید قانونا برخورد شود.

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در امور رسیدگی به گلایه کشاورزان تربت جامی گفت : چیزی که من تا الان طی بررسی و بازدیدی که داشتم و به آن رسیدم مجوزهایی صادر شده که افراد خلاف مجوز عمل کردند. مجوز فنس صادر شده شخص دیوار و فنس اجرا کرده است و از مجوز قانونی عدول کرده است. با این حال مدارکی که کشاورزان دارند جمع آوری می شود و بررسی می کنیم اگر طبق مجوز صادره جهاد کشاورزی عمل شده ، جهاد کشاورزی خوب عمل کرده است و ما تمام قد حمایت می کنیم اما اگر خلاف قانون و سلیقه ای عمل شده باشد برخورد می کنیم که تا الان به این نتیجه نرسیدیم که جهاد کشاورزی سلیقه ای عمل کرده باشد.

وی گفت : در موضوع پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی فقط جهاد کشاورزی نیست. دادستانی محور کار است. دادستان شخصیت حقوقی دارد و مطمئن باشید اگر مستندات قوی نداشت این کار را نمی کرد ولی ما به مردم قول دادیم اگر همکاران‌مان سلیقه ای برخورد کرده باشند با آنها برخورد می کنیم.

رئیس گروه بازرسی و ارزیابی عملکرد امور اراضی جهاد کشاورزی گفت : تفکیک اراضی کشاورزی جرم عمومی است. در  اراضی قادر آباد تربت جام ۶۷ هکتار مشایی نقل و انتقال شده و افراز محلی صورت گرفته و مجرم اصلی کسی است که افراز محلی کرده است ولی کسی که قطعه قطعه خریده تقصیری ندارد. مالباخته است ولی ما سعی می کنیم در چارچوب تشکل این افراد زمین های‌شان را مدیریت کنند.

دوستی در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که اگر افراز محلی جرم است، با توجه به اینکه این افراز در سال ۱۳۹۵ انجام شده و مستندات آن موجود است چرا جهاد کشاورزی طی ۵ سال گذشته هیچ اقدامی انجام نداده؛ افزود : در بررسی اول ما خودمان تازه متوجه افراز محلی شدیم ولی باید بررسی کنیم ببینیم آیا جهاد کشاورزی شهرستان هم تازه متوجه این موضوع شده است یا خیر؛ اگر تازه متوجه شده که اقدام اش قانونی و قابل دفاع است ولی اگر مطلع بوده و تاکنون اقدامی نکرده است باید برخورد شود.

بازرس وزارت جهاد کشاورزی در امور رسیدگی  به گلایه های کشاورزان و باغداران تربت جامی گفت : ما طی ۲ هفته نتیجه بررسی را اعلام می کنیم و مستندات را جمع کرده ایم و با دادستان ، فرماندار ، نیروهای امنیتی صحبت کردیم و امروز به خاطر مردم اینجا هستیم و من فعلا نه دفاع و نه رد می کنم و آنچه مشخص است که ما با یکسری افراد مالباخته روبرو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز