خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان در جلسه معارفه مدیرکل بحران استان:

روند تخریب‌های ناشی از بحران‌های طبیعی با برنامه‌محوری مدیریت شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۸۶۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: باید روند تخریب‌های ناشی از بحران‌های طبیعی با تدوین برنامه‌ هایی جامع مدیریت شود.

به گزارش ایلنا از رشت،علی اوسط اکبری مقدم ‌عصر امروز (یکشنبه) در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت: اقلیم گیلان به سبب برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی و نیز دست اندازی های انسانی در طبیعت همواره بستر بروز اتفاقاتی ناگوار است.

 وی به رانش زمین، طغیان رودخانه و خسارت ها به تاسیسات ناشی از بروز حوادث طبیعی اشاره و اظهار کرد: در دهه‌های گذشته به‌رغم تمامی کمبودها و عدم دسترسی آسان به منابع و امکانات، تعدد حوادث طبیعی و خسارات ناشی از آن اندک بود اما امروز به علت استفاده غیراصولی از بستر طبیعت، شاهد بروز اتفاقات ناخوشایندی هستیم.
 معاون استاندار گیلان با اشاره به کاهش میزان ذخایر سفره های زیرزمینی و همچنین کاهش حجم آب رودخانه ها تا یک سوم، گفت: با وجود این میزان کاهش در حوزه آبی، بروز تخریب های متعدد به اشکال گوناگون افزایش یافته است. 
 
 اکبری مقدم به زلزله خیز بودن گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی خسارت زلزله سال ۶۹ در رودبار و پس از آن آسیب های ناشی از زلزله در دهه‌های اخیر ، لازم است با برنامه ای جامع روند تخریب های ناشی از بحران های طبیعی را مدیریت و به حداقل رساند.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان مخاطرات طبیعی را یکی از موانع اصلی توسعه پایدار خواند و افزود: امروز عده ای با تخریب طبیعت و ساخت و سازهای نامتعارف نه تنها به روند توسعه کمک نمی کنند، بلکه زمینه بروز حادثه برای خود و دیگران و همچنین اتلاف هزینه های قابل توجه  برای جبران مخاطرات را موجب می شوند.
 اکبری مقدم بیان کرد: مدیریت بحران تنها مربوط به هنگام بروز حادثه نیست، بلکه باید مجموعه ای از اقدامات و برنامه‌های محوری برای مهار حوادث را درنظر داشت.
 
  وی بر لزوم شناسایی تهدیدات در حوزه طبیعی و نیز یافتن راه حل های پیشگیرانه برای مدیریت آن تاکید کرد و یادآور شد: لازم است رسالت مدیریت بحران به سمت و سوی برنامه محوری پیش برود.
 
معاون استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید در حوزه فعالیت های خود علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، تدابیری را برای حین بحران و پس از بحران اتخاذ کنند، افزود: لازم است با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از وقوع بحران های بزرگ جلوگیری و با تشکیل کمیته های مختلف ، مسائل محوری استان که در حوزه بحران قابل طرح است را ساماندهی کرد.
 
وی همچنین مدیریت امکانات موجود و نیز بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در استان برای مدیریت بحران را ضروری دانست.
 
 در پایان این نشست از رضا اسلامی تقدیر و امیر مرادی به عنوان مدیرکل جدید مدیریت بحران استانداری گیلان معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز