خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان دانشگاهی انجام شد؛

افتتاح مرکز رشد و فناوری مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی قوچان

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۸۵۷

با حضور مسئولان دانشگاهی و شهرستانی به منظور ارتباط موثر صنعت با دانشگاه، مرکز رشد و فناوری مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی قوچان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، در  مراسم افتتاحیه این پژوهشگاه، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از تهران، رئیس پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس و رئیس مجتمع پتروشیمی بجنورد بصورت برخط نیز حضور داشتند. 

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با اشاره به اینکه در مجموعه دانشگاه صنعتی قوچان تلاش  بر این است تا ارتباط با صنعت تقویت شود، اذعان داشت :در همین راستا توانستیم با پژوهشگاه صنعت نفت تهران ارتباط نزدیکی برقرار کنیم و این پژوهشگاه با اعتماد به  دانشگاه صنعتی قوچان، موجب امضا تفاهم نامه ای شد که در ان فعالیت ها، بخش های مختلفی را شامل می شود. 

علی اصغر بهشتی همچنین افزود :طی چند ماه گذشته علی رغم محدودیت هایی که به دلیل شرایط ویژه ای که کشور با ان مواجه است وجود داشت،. در مجموعه دانشگاه سه کارگروه عمده تشکیل شد و شامل کارگروه محیط زیست و انرژی،فرایند بالادستی و استخراج، فرایند پایین دستی و پالایش می شود تا توسط 5 شرکت دانش بنیان  مستقر در دانشگاه و در قالب کارگروه هایی که اساتید دانشگاه اماده کرده اند بندهای مربوط به تفاهم نامه، اجرایی شود. 

فرماندار شهرستان قوچان نیز با اشاره به اینکه قوچان یکی از قطب های علمی دانشگاهی با ده دانشگاه بزرگ و رشته های متنوع محسوب می شود، بیان کرد :دانشگاه صنعتی قوچان از بدو تشکیل و پیدایش به سرعت توسعه یافته است که  در طول این مدت کوتاه نیز اقدامات بسیار ارزنده و خوبی در زمینه های پژوهشی، علمی و صنعتی صورت گرفته است. 

وی همچنین با تاکید بر این مطلب که دانشگاه صنعتی قوچان رابطه تنگاتنگی با صنعت و مجموعه اداری شهرستان دارد، گفت: این مجموعه دانشگاهی در ابتدای شیوع ویروس کرونا در طول دو هفته مواد ضد عفونی کننده و وسایل بهداشتی مورد نیاز را بدون اشکال تولید کردند. 

هادی رجایی نیا با عنوان اینکه دانشگاه صنعتی قوچان دومین مرکز رشد در شهرستان است، تصریح کرد: با توجه به همجواری و نزدیک با پایتخت کشور ترکمنستان می تواند شاهد اتفاقات خوبی در منطقه از طریق ارتباط این پژوهشگاه با کشور همسایه در زمینه نفت بود. 

در ادامه، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بصورت آنلاین در این جلسه شرکت کرد و اظهار داشت :در دانشگاه صنعتی قوچان، تیمی جوان با ایده های خلاق و پشتکار جمع شده اند ‌ده اند و بنا دارند یک نمونه موفق در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه را در منطقه رخ دهند که قطعه  دانشگاه خواهد توانست شرایط توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه را  از طریق گردآوری دانشجویان نخبه و با استعداد فراهم کند. 

وی با بیان اینکه همکاری با دانشگاه نیز برای ما هم مزیت هایی دارد، خاطر نشان کرد : گر چه  از دیرباز رابطه صنعت با دانشگاه به نحو موثری شکل نگرفت اما هم کنون با  ایده مرکز رشد و پارک های علم وفناوری می توانیم نظاره گر ارتباط موثر این دو نهاد  و پیشرفت در زمینه های اقتصادی، صنعتی و پژوهشی باشیم. 

جعفر توفیقی، فضای اقتصادی و صنعتی کشور  را در حال تحول و پیشرفت دانست و افزود: ده ها هزار نفر از جوانان با استعداد در استارت آپ ها و شرکت های صنعتی مشغول  فعالیت هستند و به کمک صنعت و اقتصاد کشور آمدند.

وی همچنین تاکید کرد: خوشبختانه در رابطه با ویروس کرونا از همان ابتدا،  کمبودی برای مقابله با این ویروس به لحاظ صنعتی و تولیدی نداشتیم. 

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تهران، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت خواند و اضافه کرد : صنعت نیاز های فناورانه خود را به دانشگاه عرضه می‌کنند و و عرضه ی آن از طریق دانشگاه ها صورت گرفته است، بعبارتی تقاضای فناوری و عرضه آن در کشور  فعال شده است و  هم اکنون صنعت  ما بدنبال رقابت با شرکت های خارجی است.

در ادامه مهدی خانلری رئیس مجتمع پتروشیمی بجنورد و یونس نیک پرست، رئیس پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس، از تاسیس چنین پژوهشگاهی در خراسان بزرگ، ابراز خشنودی و آمادگی همکاری خود را با این مجموعه، اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز